Skip to content

Urządź swój dom jak Alicja w krainie czarów. IKEA z szaloną współpracą

Omedelbar została zaprojektowana dla osób podążających za głosem swojej intuicji, którym nieobce jest łamanie wszelkich konwencji. Funkcjonująca na styku świata filmu, mody i muzyki Bea Åkerlund to jedna z najbardziej wpływowych stylistek, a także projektantek kostiumów w branży, współpracująca z takimi gwiazdami jak Madonna, Beyoncé, Lady Gaga i Rihanna. Kooperacja z IKEA oddaje istotę jej wizerunku, będącego hybrydą stylu goth i hollywoodzkiego przepychu.

Produkty tworzą atmosferę ekskluzywnej sypialni i garderoby w buduarowym stylu. W skład kolekcji wchodzą akcesoria w niezwykle oryginalnych formach, jak szklany kapelusz i but mogące służyć jako wazony, miska w kształcie korony czy wreszcie znak rozpoznawczy Bei – czerwone usta – zamienione w miękką poduszkę. Wśród niecodziennej serii znajdziemy również tekstylia, baldachim, fotel czy podnóżek ze schowkiem.

W kolekcji Omedelbar dużą rolę odgrywają nieoczekiwane kombinacje, jak zestawianie subtelnych, kobiecych elementów z odrobiną rock’n’rolla. Seria zawiera niemal wszystko, co potrzebne, by stworzyć designerską garderobę inspirowaną buduarowym stylem czy zaaranżować swój pokój w zupełnie nowy sposób. Jednym z kluczowych elementów projektu była również zabawa wymiarami, w wyniku czego np. zegarek kieszonkowy zamiast zmieścić się w dłoni, wisi na ścianie – podkreśla Katarzyna Jaros-Puzio, dekorator wnętrz i projektant IKEA Retail w Polsce.
Dzięki współpracy z Beą Åkerlund do IKEA zawitał zupełnie nowy rodzaj energii. Obok Omedelbar nie można przejść obojętnie. Produkty mają za zadanie zaskoczyć, pobudzić wyobraźnię, a także pomóc docenić różnorodność. Zachowując nutkę ekstrawagancji i innowacyjności, kolekcja w dalszym ciągu pozostaje bliska ludziom oraz jest dostępna dla każdego.
Zawsze miałam jasną wizję tego, czym powinna być ta kolekcja, od początku do końca. Mam nadzieję, że z jej pomocą zainspiruję ludzi do nieszablonowego myślenia, nakłonię ich do podejmowania ryzyka i dobrej zabawy. Dzięki temu zdecydują się kupić coś, czego nigdy nie spodziewaliby się znaleźć w IKEA. Krótko mówiąc – chcę, by ludzie zaczęli po prostu żyć pełnią życia – mówi Bea Åkerlund, która poprzez serię pragnie dzielić się ze światem swoim motto „B. WHO YOU ARE BĄDŹ SOBĄ”.