Przejdź do treści

Mykonos – raj na ziemi Metaxa „Explore Greece”

Na początku lipca marka Metaxa w ramach projektu „Explore Greece” odkryła przed uczestnikami tajemnicę oryginalnego greckiego alkoholu, łagodnego i jednocześnie intensywnego w smaku. Unikalne doświadczenie zapewnił spacer po legendarnej piwnicy The House of Metaxa w towarzystwie piątego z kolei Mistrza Metaxy – Constantinosa Raptisa, a także specjalne warsztaty pozwalające skomponować Metaxę według własnego uznania.

Kolejnym etapem ekscytującej podróży była prywatna impreza koktajlowa, która odbyła się 3 lipca na wyspie Mykonos. Podczas tego wyjątkowego wydarzenia wszyscy goście mieli okazję doświadczyć oficjalnej premiery Metaxy Aen Cask No. 2 wprowadzonej na rynek z okazji 130 rocznicy destylarni. Ten najwyższy wariant to owoc pasji Mistrza Metaxy, będący niespotykaną mieszanką destylatów.

Leżakuje wyłącznie w oryginalnych beczkach założyciela Spyrosa Metaxy przez ponad 8 dekad. Dzięki współpracy z cocktail barem The Clumsies za barem pojawił jeden z najlepszych barmanów na świecie – Erik Lorincz, który uatrakcyjnił wydarzenie specjalnie stworzonym koktajlem na bazie Metaxy 12 gwiazdek o nazwie Wyspa Wiatrów. Drink był odzwierciedleniem morskiej bryzy i zapierającego dech w piersiach widoku na greckiej wyspie Mykonos.

„Współpraca Metaxy & The Clumsies była naturalnym wyborem, ponieważ wiele nas łączy. Poza silnym przywiązaniem do greckich korzeni, mamy wspólną wizję – chcemy pokazać oryginalny grecki alkohol, będący ucieleśnieniem pasji do zdobywania niezwykłych doświadczeń podczas degustacji”, powiedziała Stéphanie Ancel, Dyrektor Zarządzająca The House of Metaxa.

Metaxa to jedyny w swoim rodzaju bursztynowy alkohol, którego historia sięga 1888 roku. Za jej niepowtarzalnym smakiem stoją wina typu Muscat z wyspy Samos i destylaty winne, połączone z mieszanką ziół śródziemnomorskich oraz płatkami róż. Na straży tajemnicy receptury stoi Mistrz Metaxy Constantinos Raptis.

Dziś marka Metaxa jest kluczowa na rynku bursztynowych alkoholi. Coraz silniej zaznacza swoją obecność na świecie, eksportując produkty pod znakiem Salaminy już do ponad 60 krajów.