Rotate Jesień-Zima 2021/2022

Marka Rotate Birger Christensen została stworzone w 2018 roku przez znane stylistki i influencerki Jeanette Madsen i Thorę Valdimarsdottir we współpracy z bardzo popularnym kopenhaskim concept storem Birger Christensen. Od momentu powstania marka stała się synonimem pożądanych strojów wieczorowych, dużych rękawów i odważnych stylizacji.

W tym sezonie dyrektorzy kreatywni Thora Valdimarsdottir i Jeanette Madsen badają dualistyczne impulsy odczuwane przez cały rok spędzony głównie w domu. Jest to impuls do strojenia się i impuls do wygodnego ubierania się. W kolekcji, która czerpie inspirację z lat 80., głównym odniesieniem jest film Cocktail z 1988 roku, z Tomem Cruisem na tropikalnej wyspie w roli głównej.

„Lata 80-te to dla nas nieskończone źródło inspiracji i obie zakochałyśmy się w „Cocktail” podczas pracy nad kolekcją jesień-zima 2021. W minionym roku nasza marka ewoluowała wraz z nami, dostosowując się do nowych sposobów życia i pracy. Naprawdę przyciągnęła nas wygoda i przytulność, a jednocześnie nigdy nie odpuściłyśmy naszej miłości do przebierania się i naszego unikalnego stylu. Chcieliśmy, aby ta kolekcja odzwierciedlała właśnie ten dualizm, zawierając obie strony naszych osobowości: tę, która chce się wyróżniać w tłumie i tę, która chce czuć się komfortowo.”

Thora Valdimarsdottir i Jeanette Madsen, dyrektorzy kreatywni Rotate

W Rogate zawsze chodziło o słuchanie tego, co podpowiadają nam nasze impulsy w tym, co chcemy założyć. W przypadku tego sezonu polega to na znalezieniu równowagi między seksownym i szykownym, ale też swobodnym i komfortowym. W kolekcji można znaleźć pierwszą przygodę marki z dzianiną. Znajdziecie też klasyczny dres w świeżym odcieniu pomarańczy i lamparta, jest seksowny, ale też wygodny. Ta równowaga przebiega przez wszystkie looki: fioletowa cekinowa sukienka z falującymi rękawami zachęca do tańca, a duży sweter z logo sprawdzi się zarówno na kanapie, jak w biurze.

Zamiast typowego pokazu na wybiegu, marka zwróciła się do duńskiej modelki, muzyczki i aktorki Klary Kristin, aby wyeksponowała kolekcję w zestawie składającym się z ogromnych metalowych liter R-O-T-A-T-E. Wideo jest wizytówką nieskruszonej teatralności Rogate i celebracją ich nazwy i logo, które coraz częściej trafia do kolekcji, gdyż zostało wytłoczone na spodniej stronie dżinsów, wplecione na swetry i wydrukowane na kurtkach.

Ruchom Klary Kristin towarzyszy ścieżka dźwiękowa producenta Rizzli x Reas z wokalami dyrektorów kreatywnych Jeanette Madsen i Thory Valdimarsdottir.