fot. Filip Okopny/Fashion Images

Marta Banaszek Jesień-Zima 2019/2020

"Chapter 2"

Po głośnym debiucie Marta Banaszek powróciła z nową kolekcją, która została zaprezentowana na pokazie zatytułowanym Chapter 2 – był to drugi pokaz Marty, będący punktem startowym kolejnego etapu w karierze projektantki.

Pokaz kolekcji Marty Banaszek, odbył się w dawnej Fabryce Trzciny na warszawskiej Pradze. Na wybiegu zobaczyliśmy 29 looków. Jak przyznała sama projektantka nie chciała w swojej jesienno-zimowej kolekcji stawiać na szare i nudne kolory. Królowały wyraziste kolory jak czerwony czy fuksja. Wieczorowa część to klasyka – proste kroje w czerni.

Kolekcja zaprezentowana podczas pokazu to połączenie kolorowego szaleństwa z klasyczną, biznesową elegancją. Główną inspiracją projektantki była sztuka Antonio Lopeza – portorykańskiego ilustratora mody znanego ze swoich barwnych prac. Pod znakiem koloru upłynęła pierwsza część pokazu. Modelki zaprezentowały między innymi fioletowe, czerwone i granatowekreacje: sukienki o minimalistycznej, lecz wysmakowanej formie, oversizowe płaszcze i doskonale skrojone, kobiece garnitury. W części drugiej królował temat black&white, jednak nie było mowy o nudzie. Marta Banaszek zadbała o każdy detal. 

Szkoda jednak, że tym razem zabrakło męskich fasonów. Ale rozumiem, że pewnie nie były one uzasadnione finansowo. Wydaje mi się, że musi jeszcze trochę czasu upłynąć zanim moda męska w Polsce będzie stawiana na równi z damską.

Jednak jak przystało na przedsiębiorczą bizneswoman, Marta Banaszek zrobiła coś nietypowego na pokazach. Looki z wybiegów można było kupić lub zamówić w swoim rozmiarze tuż po zakończeniu prezentacji. Strzał w dziesiątkę. Za granicą to norma. U nas nadal nowość.

Stylizacje uzupełniły obuwie Högl z butiku w Galerii Mokotów, rajstopy Gatta oraz kapelusze marki Martoczki. O makijaże modelek zadbała marka Bobbi Brown, a o fryzury – styliści salonów Maniewski. Pokaz wyreżyserował Maciej Majzner.

Oprócz OCZY.MAG patronem medialnym pokazu byli: Show, FashionBiznes, Fashion Magazine, Fashion Post, WhiteMAD, Moda w Polsce, Law Business Quality oraz Imperium Kobiet.

redaktor naczelny