Sovl Jesień-Zima 2020/2021

"Cottagecore"

Malownicza i otoczona lasem wieś na południu Polski, która swoją nazwę wzięła od niemieckiego in wald – w lesie. To tu powstają projekty, których inspiracją są odcienie drzew, wewnętrzny spokój i równowaga. W jesiennej kolekcji marki Sovl projektantki – Elżbieta i Adrianna Gajczak – konsekwentnie stawiają na naturalne tkaniny i lokalną produkcję. Właśnie w Inwałdzie. 

#COTTAGECORE made in Poland

Było już hygge, czyli duński przepis na szczęście, swój moment miało także lagom – jego szwedzki odpowiednik. Tym razem w sezonie jesień/zima stawiamy na cottagecore, które można interpretować jako powrót na wieś. Uciekamy od zgiełku miasta, by wyciszyć się wśród natury, spędzić noc w drewnianej chacie i całymi dniami spacerować po lesie. Ten klimat w swojej kolekcji oddają projektantki, nie bez przyczyny wybierając kolory ziemi jako dominujące w kolekcji.

Sesję zdjęciową także zrealizowano w rodzinnej miejscowości projektantek – zaledwie kilka kroków od pracowni, w której powstała cała kolekcja. Jej tłem stały się lokalne zagajniki, drewniany podest czy pamiątkowe, drewniane koło od rolniczego wozu. 

Jesienny len

Jesienne trencze, spodnie z prostą nogawką czy koszula z szerokimi rękawami – wszystkie modele z nowej kolekcji zostały uszyte z naturalnych tkanin. Marka stawia na len, szlachetny 
i ekologiczny, który zazwyczaj kojarzony jest z sezonem wiosna/lato. Niewiele osób wie, że dzięki właściwościom termoregulacyjnym, len pomaga utrzymać odpowiednią temperaturę ciała szczególnie w chłodniejsze dni.

W kolekcji na uwagę zasługują lniane trencze z drewnianymi guzikami. Klasyczny model z wiązaniem w pasie powstał z tkaniny o gramaturze dostosowanej do jesiennych temperatur, dodatkowo uzupełniony wiskozową podszewką.

Zgodnie z poczuciem odpowiedzialności za środowisko, marka nie produkuje masowo. Kolekcja składa się z kilku modeli w limitowanych ilościach i powstaje właśnie w Inwałdzie, niewielkiej miejscowości w gminie Andrychów – słynącej niegdyś z zakładów włókienniczych o wciąż silnych tradycjach tekstylnych i krawieckich.

redaktor naczelny