Duńska marka Baum und Pferdgarten zaprezentowała swoją kolekcję na jesień-zimę 2021 w dość nietypowy sposób. Dyrektorzy kreatywni postanowili rozesłać 21 zestawów ubrań i akcesoriów swojej rodzinie, przyjaciołom i współpracownikom. Każdy zestaw został uchwycony na fotografiach w sposób zdalny podkreślając ich indywidualny wygląd w swoim rodzinnym mieście.
Firma Baum und Pferdgarten chciała podkreślić jedność swojej społeczności łącząc ponad dwadzieścia postaci i zwolenników marki w okresie ciągłych lockdownów.
„Pomimo trudności minionego roku, kiedy niektórzy z nas nie mogli widywać się z przyjaciółmi i bliskimi przez tak długi czas, chcieliśmy, aby było to jasne przypomnienie, że nadal jesteśmy w kontakcie”.
Dyrektorzy kreatywni i założyciele, Helle Hestehave i Rikke Baumgarten
Projektując kolekcję, zespół kreatywny Baum und Pferdgarten zgłębił ogromną różnorodność społeczności nadmorskich w Danii. Kolekcja bada kontrast między romantycznym urokiem wsi a zapomnianymi przemysłowymi krajobrazami wybrzeża Danii.
Baum und Pferdgarten nawiązuje do pracy duńskiego fotografa Sørena Rønholta, który uwiecznia opuszczone skandynawskie krajobrazy, które zestawiają naturalne i miejskie struktury. Te zdjęcia zostały udostępnione bohaterom kolekcji jako część instrukcja do robienia zdjęć.
Kolekcja została stworzona, aby dotrzymać kroku dzikim „miejskim pustkowiom” Rønholt, a także żywiołom wiatru i wody. Sylwetki są zatem warstwowe i transsezonowe. Wskazują na trzy główne źródła inspiracji: marynarskie stroje sportowe, tradycyjne marynarskie stroje i te „zbyt piękne, aby mogły być prawdziwe”, często spotykane w wiejskich sklepach vintage.