Tommy Hilfiger x Patta

Marka Tommy Hilfiger wraz ze streetwear’ową marką z Amsterdamu Patta przedstawiają wspólną kapsułową kolekcję. Motywem przewodnim współpracy to hasło “unity is strength, division is weakness” (tłum. „jedność jest siłą, podział jest słabością”). Przesłanie, które uosabia siłę i moc afrykańskiej diaspory, stało się drogowskazem współpracujących marek – połączonych wiarą i zaangażowaniem w tworzenie otwartego, inkluzywnego i solidarnego świata.

Pierwsza kolekcja kapsułowa Tommy Hilfiger x Patta, inspirowana jest barwami panafrykańskiej flagi, ruchem Black Unity i diasporą, która tworzy poczucie ciągłości historii, współczesności i czasu przed nami. Aby celebrować tę społeczność, firmowe trio Tommy’ego – biel, czerwień i granat – zastąpiono tradycyjnymi panafrykańskimi barwami: głęboką czerwienią, czernią, zielonym i żółtym. Tym gestem samorealizacja afrykańskiej kultury i wspólnoty stają się sercem kolekcji.

Głównym tematem kampanii jest wielowymiarowa natura podupadłych dzielnic. Materiały wideo zawierają zrealizowany w Lagos krótkometrażowy film nigeryjskiego filmowca Dafe’a Oboro pt. „Two Become One”. Autorem fotografii jest marokański artysta Hassan Hajjaj. Aby dokładniej przedstawić przesłanie kolekcji, marka Patta wyprodukowała film dokumentalny „Katibo Yeye”, którego autorem jest nagradzany niderlandzki reżyser Frank Zichem.

Kamera podąża w nim za Clarence’em Breeveldem: urodzonym w Surinamie mieszkańcem Niderlandów. Bohater stara się odkryć drogę pomiędzy Ghaną a Surinamem, pokonaną przez jego zniewolonych przodków, i odwiedza miejsca, gdzie odbywał się handel niewolnikami. „Katibo Yeye” można również obejrzeć online na PattaxTommy.com

Kapsułowa kolekcja unisex powstała z inspiracji legendarnymi projektami z archiwów Tommy Jeans. Logo kolekcji jest hybrydą klasycznej flagi marki i flagi panafrykańskiej. Umieszczono je powyżej logotypu Patta i przewodniego hasła kolekcji.

W ramach współpracy obie marki przekażą darowizny trzem organizacjom, wybranym ze względu na ich zaangażowanie w podtrzymywanie pamięci o potomkach z Afryki i umacniania ich głosów. To archiwum The Black Archives w Amsterdamie, organizacja Sistah Space z Londynu – pomagająca kobietom doświadczającym przemocy – oraz kolektyw The Good Neighborhood z Mediolanu, który wspiera afrykańsko-włoskich artystów.