fot. Mateusz Stefanowski

Fussét Jesień-Zima 2021/2022

"DXB"

Alicja Lichoń w swoich projektach Fussét inspiruje się silnym nurtem mody amerykańskiej lat 80. – tzw. „power suit”. W tych czasach część jej rodziny wyemigrowała do USA, dlatego szafa jej babci i mamy była pełna garniturów, sukienek i płaszczy w ponadczasowych fasonach i tkaninach. Kobiety wówczas chętniej i częściej wchodziły do świata korporacji i stawiały na projekty użytkowe. Topowi projektanci oferowali im garnitury z możliwością wyboru spodni i spódnic. Projektowane przez nich fasony czerpały z męskiej szafy i dodawały pewności siebie. Zgodnie z takim duchem Alicja Lichoń tworzy projekty w swojej marce Fussét.

Jesień 2021 to czas premiery nowej marki Fussét, która została stworzona na potrzeby biznesu i ubioru zgodnie z zasadami dress code, w duchu sztuki męskiego tailoringu, ale z nowoczesnym twistem, dla kobiet. Fussét to jakość, trwałość, ponadczasowość i możliwość wyboru; to wykorzystywanie naturalnych materiałów najwyższej jakości, takich jak wełna czy jedwab (bez sztucznych domieszek) sprowadzanych z Włoch czy współpraca z polskimi, lokalnymi rzemieślnikami. Fussét to także etyczność i – tak ważne dziś – zrównoważone działania w całym procesie tworzenia marki.

Pierwsza kolekcja marki została nazwana DXB, a jej kampanię zrealizowano w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, w Dubaju. Jest to również pierwszy zagraniczny rynek, na którym marka zamierza zaistnieć, dzięki udziale w projekcie „Go to brand”.

Moim celem jest, aby stworzona przeze mnie marka, a właściwie filozofia Fussét, zaspokajała potrzeby kobiet, które pracują w biznesie, ale nie stronią od mody i nowoczesnych rozwiązań. To marka dla kobiet, które lubią męski styl, kochają klasykę i odważnie łączą je z awangardowymi elementami ubioru. Zapraszam do mojego świata, świata Fussét.

Alicja Lichoń, założycielka marki

Fussét to jakość, trwałość i ponadczasowość, ale z nowoczesnym twistem

Trzon każdej kolekcji tworzą damskie garnitury w kilku modelach, dopasowane do różnych sylwetek i o różnym przeznaczeniu: klasyczny, dwurzędowy, oversize, marynarka-kurtka, marynarka noszona zamiast bluzki czy ramoneska. Projekty Fussét to także spodnie i spódnice w kilku fasonach oraz sukienki, bluzki i topy. 

Twórczyni marki, Alicja Lichoń, chce tworzyć garnitury sezonowe, dopasowane do pory roku. W kolekcji DXB znajdziemy klasyczne barwy – od czerni i bieli, poprzez odcienie granatu, jasne i głębokie szarości, beże, ale także zdecydowane kolory, takie jak czerwień, żółć czy fiolet. Modele są szyte zarówno z gładkich tkanin, ale niektóre mają także subtelną strukturę kratki czy jodełki. Idea marki to budowanie świadomej szafy na lata poprzez wysoką jakość materiałów i klasyczne kroje. W planach marki jest także tworzenie kolekcji ślubnych BRIDAL opartych na garniturach i sukienkach oraz linii Petit – dla kobiet o niższym wzroście i drobniejszej sylwetce.

Marka Fussét dzięki utworzeniu własnej pracowni krawieckiej i współpracy z lokalnymi rzemieślnikami wprowadziła komplementarne produkty, pozwalające na uzupełnienie kolekcji o jedwabne sukienki, bluzki, apaszki i w całości ręcznie robione buty na wzór męskich lotników.

Fussét to zrównoważone działania, czyli fokus na ekologię i etykę

Zespół Fussét przez trzy lata badał rynek, a przez rok testował tkaniny od włoskich producentów, pytał o metody produkcji, zasady zatrudniania pracowników, korzystania z ekologicznych źródeł energii. Cel był jeden – wybranie dostawcy oferującego najwyższą jakość i produkującego w sposób ekologiczny i etyczny. Finalnie Alicja Lichoń zdecydowała się na współpracę z topową włoską marką z tradycjami, najbardziej przejrzystą w powyższych aspektach i rozpoznawalną na całym świecie – Loro Piana.

Idea przejrzystości i etyczności przyświeca działaniu marki Fussét na różnych polach działania, takich jak: świadoma produkcja, począwszy od zatrudniania pracowników na umowy o pracę, po weryfikację dostawców tkanin i dodatków (np. guzików, które są wykonane w pełni z naturalnych surowców lub z recyklingu), dobór opakowań, kładzenie nacisku na świadome zakupy – możliwość personalizacji produktu przed zakupem, wybór fasonu i zamówienie go w adekwatnym rozmiarze. Ma to na celu eliminowanie zwrotów, nadwyżek produkcyjnych i optymalne wykorzystywanie surowców przy jednoczesnej edukacji klientów.

Przez wiele lat ubiór formalny był dla mnie codziennością. Wiem jak ważna jest nie tylko wygoda i elegancja w pracy w biznesie, ale także wizerunek. Dobrze skrojone garnitury i odpowiednie dodatki zawsze dodawały mi siły i pewności siebie.

Alicja Lichoń, założycielka marki

Fussét – from Warsaw with love

Wszystkie produkty Fussét powstają w Warszawie. Są dostępne w sklepie internetowym www.fusset.com oraz w showroomie marki przy al. Szucha 8, gdzie dodatkowo można dopasować wybrany garnitur do sylwetki lub uszyć go na nowo z jednego z materiałów dostępnych w pracowni.

Podstawowe fasony kolekcji są już do kupienia w pełnej rozmiarówce od 34 do 44, a ręcznie robione buty lotniki można zamówić w rozmiarach od 36 do 41.

Fussét realizuje również indywidualne projekty garniturów dostosowane do dress code obowiązującego w danej firmie, w tym trwałe umieszczenie logotypu. Na życzenie klientek istnieje możliwość prezentacji produktów poza siedzibą marki. 

redaktor naczelny