Nanushka świętuje swoje kreatywne studium funkcjonalnego i intuicyjnego projektowania wprowadzone w zeszłym sezonie na jesień i zimę 2021/2022. Kolekcja na obecny sezon zatytułowana „Industrial Craft” jest odnowioną interpretacją aktualnego hasła Sandry Sandor – „że jeśli ubranie ma dobrze funkcjonować, będzie, z definicji piękne”.
W tej kolekcji podwyższone tkaniny, zmysłowe sylwetki i elementy dekoracyjne łączą się, tworząc szafę Nanushka, która eksploruje ekscentryczną, ale praktyczną estetykę. Sposób, w jaki Bauhaus stworzył pomost między ruchem Arts and Crafts, a erą wzornictwa przemysłowego, był początkowym punktem inspiracji – w zestawieniu z niemal surrealistyczną estetyką Baletu Triadische z 1922 roku. Inspiracje widać z prac malarza, rzeźbiarza i właśnie tancerza tego baletu – Oskara Schlemmera.
W tej kolekcji wciąż przesuwamy granice tego, co sprawia, że odzież jest funkcjonalna, łącząc estetyczny styl z dynamicznym, ale dużym związkiem z naszymi kluczowymi wartościami – praktyczności, komfortu i tradycji.
Sandra Sandor, dyrektor kreatywna Nanushka
Kolekcja na sezon jesień-zima 2022/2023 demonstruje kreatywne podejście do warstwowania ubrań. Tkaniny, takie jak satyna i odnawiana skóra, łączą się z miękkimi materiałami teksturowanymi jak zamsz, żakard w kształcie tuby i ekskluzywnym sztucznym futrem z krótkimi włosami.
Koszule są stylizowane na spódnice midi, z frędzlami u dołu. Sukienki sweterkowe z golfem są noszone z wegańskimi skórzanymi spodniami. Męskie spodnie szyte na miarę charakteryzują się rozcięciami z przodu, a marynarki jednorzędowe są stylizowane z ekstremalnymi zakładkami, aby nadać sylwetce wygląd dwurzędowej. Swetry inspirowane są odzieżą roboczą. Wyrafinowane, wykonane z satyny poślizgowej, a trencze są wykonane na błyszczącym płótnie patentowym.
Kolekcja nie mogłaby powstać bez zaangażowania Ahinaa Perjési i zespołu projektowego Nanushka, którzy konsekwentnie wspierali Sandrę Sandor podczas urlopu macierzyńskiego.
Ekskluzywna współpraca z ateńską marką jubilerską, Vasiliki, wzmacnia podstawową energię rzemiosła przemysłowego, oferując niedoskonałe, ale ręcznie wykonane elementy biżuterii z 18-karatowego złota oraz srebrne naszyjniki, bransoletki i kolczyki z recyklingu, które teatralnie przeciwstawiają się masowej produkcji.