Henrik Vibskov Wiosna-Lato 2023

W kolekcji na sezon wiosen-lato 2023 Henrik Vibskov bada elementy mostów – konstrukcji zrodzonej z ludzkich rąk, która pozwala stopom dotykać się tam, gdzie niegdyś zamieszkiwały tylko ptaki. Teraz most działa jak przejście z jednego miejsca do drugiego, gdzie ludzie i ptaki mogą łączyć swoje sfery, aby w chwili ruchu były ze sobą spójne.

Według projektanta budowa mostu tworzy strefę czasową przed i po. Przez swoją żywotność struktura ma momenty przeciążenia i opuszczenia. Brutalne formy ze stali i betonu potrafią przekształcić się w romantyczną oprawę, czyniąc budowlę uniwersalną ikoną metafory.

Sylwetki kolekcji inspirowane są kształtami i cechami mostów, gdzie ciało spotyka się z konstrukcją, gdy wygina się i owija wokół ludzkiej postaci. Jest jak hołd dla rąk, które budują – kolekcja odzwierciedla ślady ze świata budownictwa w różnych elementach, od sylwetek po detale garderoby.

Grafiki czerpią inspirację z systemów modułowych i zniekształconych motywów, wykorzystując różne skale, aby pokazać abstrakcyjne doznania lub tworząc poruszające momenty, które zmieniają się od romantycznych aż do przygnębiających.

Pomiędzy sylwetkami latają ptaki, które zagnieżdżają się w spodniach, sukienkach, koszulach i kurtkach. Paleta kolorów kolekcji Henrika Vibskova nawiązuje do kolorów natury, ukazując kontrast między uspokojeniem błękitu i zieleni z szumem pomarańczy.

Wszystkie tkaniny i wykończenia są oceniane na podstawie ich trwałych właściwości, a następnie dokonywane są wybory do kolekcji. Materiały obejmują bawełnę organiczną, poliester z recyklingu i butelki PET z recyklingu do wyściółki odzieży wierzchniej, Tencel wykonany z upcyklowanego włókna bawełnianego i włókien celulozowych, europejski len i wełnę dziewiczą. Certyfikaty obejmują BCI (Better Cotton Initiative) i GOTS oraz Økotex dla kolorów, barwników i nadruków.

Co ciekawe Henrik Vibskov prezentuje swoją kolekcję za pomocą filmu, a nie pokazu. Zaprasza tym samym widza w świat mistyki i kontrastów. Podążając za dźwiękiem chóru, fabuła prowadzi widza przez różne życia różnych osób, które stworzyły atmosferę dla tej kolekcji.

Ludzie wchodzą i wychodzą z uniwersum „budowy”. Widzimy jasne kolory i sztuczne życie oraz prawdziwy świat za pomocą przyćmionego światła i opuszczonych miejsc.

Tytułowy „Bird In Face” nawiązuje do styku człowieka i natury. Henrik Vibskov wpadł w pętlę, rysując ideę trafienia ptaka w twarz podczas przechodzenia przez most. Chciał uczynić wszechświat pomostem między człowiekiem, a naturą. Udało się?