Dopracowując już istniejące symbole domu mody — ostre krawiectwo i architektoniczne kształty podkreślone szczyptą ekstrawagancji — kolekcja tego sezonu jest przylegająca do ciała i wykonana z kontrastujących tkanin, które odkrywają lub ukrywają. Pewność siebie, która wzbudza wrażenie nonszalancji, a jednocześnie pewnej niedostępności — w tym właśnie tkwi jej magnetyzm.
W kształtach sartorialnych, męskie dna jest przerabiane w glamourowe smokingowe marynarki z mocnymi ramionami i szerokimi klapami, które zestawiono z wąskimi spodniami. Słychać echa lat 60. — ikonicznego okresu dla Niny Ricci z jej najbardziej znanym garniturem krokusowym — w zestawach z dwuczęściowych, dzianinowych tkanin, skróconych marynarek z kwadratowymi dekoltami i krótkich, rzeźbiarskich płaszczy z rozszerzonymi dołem. Marynarki z popeliny i długie, „płynne” suknie wieczorowe podkreślają krągłą sylwetkę, podczas gdy falbaniaste, asymetryczne spódnice zachowują ten sam urok objętości w biodrach. Aby złagodzić krawiectwo, drapowane suknie z jedwabiu ożywione są graficznymi wzorami, a lekkie zestawy z jedwabiem z długimi szalami są zmysłowe i płynne. Sztuczne futrzane kaptury i schludne kapelusze typu pillbox wzmacniają ogólną charyzmę i charakter.
Zainspirowałem się archiwalnym zdjęciem Richarda Avedona z aktorką Suzy Parker w ubraniach od Niny Ricci na Avenue Montaigne z 1962 roku. Ma na sobie klasyczny tweedowy sukienkowy garnitur z futrzanym kapturem, i choć ma rękawiczki, to jej ramiona są gołe. Wygląda tak pewnie siebie i ikonicznie na tym zdjęciu. Chciałem przenieść ten motyw glamour, to coś co chciałbym widzieć, że kobiety noszą dzisiaj na ulicach Paryża.
Harris Reed, dyrektor kreatywny Nina Ricci
Taniec kontrastów skupia się na skórze. Body z koronki noszone są pod pełnowymiarowymi płaszczami z imitacji futra, podczas gdy marynarki z jednym guzikiem z głębokim dekoltem, bluzki z wysokim kołnierzem z długimi rękawami i głębokim dekoltem, a długie suknie wieczorowe lub spódnice sięgające ziemi z odkrytymi ramionami i dekoltem. Przemyślane użycie tkanin obejmuje wełniany kreton, aksamit, i wytworny jedwab mieszający się z błyszczącą imitacją skóry krokodyla i trwałymi akcentami pepitki i tweedu. Sofistykowana paleta kolorów jest instynktownie paryska, ponadczasowa czerń i biel, czerwień i purpura, ożywione „wybuchami” elektrycznej niebieskości.
W tym sezonie, znajomy motyw kokardki haute couture jest wykorzystywany jako część architektury sylwetki, rzeźbiarski drap lub dramatyczna finezja, a nie jako ozdoba. Do śmiałych akcesoriów należy graficzna biżuteria kostiumowa w postaci kokardek i jabłek, efekt współpracy z paryskim jubilerem Hugo Kreit.