Jonny Johansson, dyrektor kreatywny Acne Studios, zaprasza nas do świata, gdzie ubrania mają moc superbohaterów. „Co jeśli bohaterem tego sezonu byłby superbohater?” – pyta Johansson. „Myślę, że to, co jest interesujące w ubraniach, to fakt, że mogą cię wzmocnić. Mogę poczuć się naprawdę silny, mając na sobie odpowiednią odzież w odpowiednim momencie. To właśnie staram się tu osiągnąć, wiesz, dlatego ta wzmacniająca rzecz jest trochę jak – ma supermoce!”
Kolekcja głęboko zakorzeniona w nostalgii dzieciństwa i naiwności. Wspomnienia o komforcie dorastania, przeniesione w dorosłość. Fascynacja komiksami; zderzenie słodyczy i buntu. Przepych i skromność w jednym, czyli proces dojrzewania: ubrania, które wyglądają na wybielone, poszarpane lub pomalowane sprayem, spotykają symbole dorosłości – krawiectwo, finezyjne wełny, prążki.
Kolekcja jest efektem współpracy z Warner Bros. Discovery Global Consumer Products, w której ikoniczne kobiece superbohaterki są przefiltrowane i przetworzone przez różne techniki, przypominając eksperymenty i obsesje dorastania. „Kiedy jesteś młody, masz szczególną pasję do czegoś. Wciągasz ją ze sobą przez całe życie, i pojawia się ona w różnym natężeniu. Są chwile, kiedy wyciągasz tę koszulkę z superbohaterem. Kiedy się starzejesz i dojrzewasz, zaczynasz akceptować swoje dziedzictwo i stajesz się z niego dumny. To właśnie ten facet,” kontynuuje Johansson.
Paleta kolorów tej kolekcji to ogniste, ziemiste odcienie przypalonej pomarańczy, koniaku i tytoniu, które spotykają się z mglistym różem cukierkowym i pudrowym błękitem. Przez całą kolekcję przewija się czerń w różnych fakturach. Nastroje komfortu nastolatka: spędzanie czasu w piżamach, niechęć do ubierania się. Zmiany w objętości: szerokie jeansy spotykają się z obcisłymi topami lub wąskimi, wydłużonymi marynarkami, podczas gdy węższe szorty i kamizelki przypominają stroje do nurkowania. W krawiectwie skupienie na talii: marynarki z silikonowym obszyciem zwężają się w talii, a płaszcze są ściągane paskami. Przezroczystość ukazuje konstrukcję ubrania.
Wzory powracają do techniki trompe l’oeil: cukierkowe ‘plastikowe’ breloczki i stosy pasków zdobią jeansy w sylwetce z 2006 roku, podczas gdy niestandardowe nadruki patchworkowe pojawiają się na dżinsowych sylwetkach z 5 kieszeniami, balerinach i strojach kąpielowych. Iluzja aerografu i malowania sprayem stworzona przez londyńską artystkę Francescę Frankis, znaną również jako Coldf33t. Wzory węży sygnalizują niebezpieczeństwo: świat daleki od domowego komfortu. Doodles of Acne Studios tworzą naiwne motywy serc. Wszystko to kontrast między wykończonym, a niedokończonym. Finezyjne wełniane krawiectwo, wykończone silikonowym obszyciem, spotyka się z zardzewiałymi, farbowanymi ubraniami, wypaloną i ziarnistą skórą oraz poszarpanymi lub pajęczynowymi dzianinami. Koszule są płynne i wykonane z wiskozy, ozdobione graficznymi nadrukami. Różnorodność tekstur i wykończeń dżinsu nadal eksploruje archetypy Acne Studios: dżins z monogramem fil-coupé w żakardzie z powłoką, inne jeansy są ręcznie traktowane, enzymatycznie prane i utleniane, aby wyglądały na wybielone. Polar fleece, puszysty nylon i chenille dodają uczucia komfortu.
Akcesoria są eklektyczne i młodzieńcze. Nowa torba inspirowana torbami na aparat fotograficzny jest wprowadzana w dwóch rozmiarach, ozdobiona zapięciami z logo „Acne Studios Stockholm 1996”. Torba Multipocket powraca w zużytych iteracjach, zamsz z wrażeniem dżinsu, Bowlina jest spersonalizowana naklejkami. Czapki baseballowe prezentują nowe wersje logo Acne Studios: w stylu college’owym lub wyglądające na ręcznie narysowane. W biżuterii logo guzika Acne Studios staje się naszyjnikiem, a szerokie pierścionki i kolczyki są inkrustowane małymi klejnotami. Grube łańcuchy z wisiorkami w kształcie kłódek, a bransoletki z metalową plakietką z logo.