W swojej kolekcji na sezon Jesień-Zima 2025/2026, Henrik Vibskov balansuje pomiędzy ludzką chęcią dominacji nad naturą a spokojnymi, samodzielnymi siłami, które rządzą przyrodą. To kontrastowe zderzenie – szczególnie w odniesieniu do krajobrazów – stało się głównym motywem przewodnim tej kolekcji.
Powroty i granice natury
Motywem przewodnim kolekcji jest inspiracja naturą – powrót do naturalnych, pierwotnych form. Sylwetki zostały zaprojektowane z myślą o fundamentalnych punktach wyjścia, które następnie zostały poddane manipulacjom za pomocą klasycznych technik krawieckich. W projekcie nie zabrakło odniesień do funkcjonalnej odzieży wierzchniej, górskich wędrówek oraz nawiązań do fauny, co zgrabnie łączy elementy mody praktycznej z elementami symbolizującymi dzikość i niezależność. Płaszcze z podwójnymi zewnętrznymi warstwami oraz tyrolskie pióra są ukłonem w stronę samotnych pasterzy w górach, ukazując związek człowieka z naturą.






Motywy z natury i typowe tekstylia
W tej kolekcji Vibskov prezentuje charakterystyczne tkaniny, na których znajdują się wizerunki górskich kozic, odcisków stóp i rybaków. Stanowią one kontrast do klasycznych wzorów, takich jak houndstooth i kratki. Jednym z najbardziej intrygujących motywów jest grafika, która interpretuje ślady ludzkich stóp w sposób przypominający o wpływie, jaki człowiek wywiera na naturę. Kolorystyka kolekcji jest stonowana, z dominującymi odcieniami ziemi, przełamanymi kontrastującymi akcentami pomarańczowego i siarkowego żółtego, które wprowadzają energetyczny powiew do całości.
Współpraca z Hess Is More i apokaliptyczna scenografia
Na szczególną uwagę zasługuje współpraca Vibskova z długoletnim przyjacielem i współpracownikiem, Mikklem Hessem, liderem zespołu Hess Is More. W ramach wspólnego przedsięwzięcia, duet artystów zaprezentował swoją kolekcję w nietypowej scenografii Apollonian Circles, przygotowanej w Teatrze Republique w Kopenhadze. Scenografia, będąca częścią trwającej produkcji „Apollonian Circles”, stanowi artystyczne tło dla kolekcji, gdzie naturalny rozkład i porost mchu na srebrnych naczyniach, posągach i kamieniach. To niejako przypomnienie o przemijającym charakterze ludzkiej cywilizacji w kontraście do sił natury, które potrafią się odrodzić.








Kreacja jako forma połączenia sztuki i performansu
Całość jest połączeniem mody, koncertu, instalacji i performansu. Scenografia, jest częścią istniejącej produkcji, którą można podziwiać przez cały styczeń w Teatrze Republique.
Kolekcja AW25 Vibskova to refleksja nad współczesnym podejściem do natury, zderzeniem dwóch sił – ludzkiej ingerencji i nieuchronnego wpływu czasów, w których żyjemy. Twórczość duńskiego projektanta w tym sezonie wykracza poza standardowe ramy mody, stając się sztuką, która zmusza do głębokiej refleksji nad stosunkiem ludzkiej działalościi wobec natury.