W sezonie Jesień-Zima 2025/2026 Daniel Roseberry ponownie redefiniuje kod luksusu w Schiaparelli. Kolekcja „Lone Star” (samotna gwiazda – tłum.) to mariaż surowego ducha Dzikiego Zachodu z surrealistyczną elegancją, hołd dla kobiet, które ubierają się dla siebie i innych kobiet – a nie dla męskiego spojrzenia. Wybieg stał się areną gry kontrastów: siła i delikatność, minimalizm i barokowy przepych, miękkość i struktura.
Western w wersji haute couture
Roseberry czerpie inspiracje z ikonicznych elementów amerykańskiego rodeo, ale interpretuje je w sposób, który odrywa je od folkloru i przenosi w świat mody luksusowej. Cowboy boots w wersji Schiaparelli mają finezyjne złote zdobienia i biżuteryjne detale. Oversize’owe pasy z klamrami z motywem słynnego keyhole łączą surową formę z jubilerską precyzją. Kluczowe materiały to skóra, wełna i aksamit, jednak poddane innowacyjnym technikom – twarde struktury okazują się miękkie, a delikatne tkaniny nabierają rzeźbiarskiego charakteru.








Kod Schiaparelli w nowej odsłonie
Podstawą kolekcji są klasyczne elementy garderoby reinterpretowane w duchu Schiaparelli: czarne smokingowe marynarki z przerysowanymi ramionami, płaszcze z motywami trompe l’oeil, body o strukturze iluzji skóry krokodyla czy sukienki z asymetrycznie drapowanymi tasiemkami. Roseberry bawi się optyką, wykorzystując efekty 3D i teksturalne kontrasty – niektóre materiały wyglądają jak ciężkie metale, ale w rzeczywistości są lekkie jak piórko.
Biżuteria i akcesoria: złota ekstrawagancja
Akcesoria stanowią równie istotną część kolekcji, co same sylwetki. Kultowe motywy Schiaparelli, takie jak oczy, nosy i ustne kontury, pojawiają się w formie biżuterii – ogromnych, kandelabrowych kolczyków czy naszyjników przypominających surrealistyczne maski. Torebki, od kultowego modelu Secret po nowe odsłony Soufflé, zdobią ćwieki, motywy kowbojskie i metaliczne aplikacje.








Moda poza ekranem – manifest Roseberry’ego
Projektant w swojej kolekcji dotyka również współczesnej refleksji nad wartością mody w świecie przesyconym technologią. „W erze post-social media pytamy, co naprawdę ma znaczenie – co jest autentyczne i niepowtarzalne” – mówił Roseberry zaraz po pokazie. Stąd dbałość o rzemiosło i unikatowe detale, które czynią ubrania tej kolekcji niemożliwymi do skopiowania przez fast fashion.