Ruszyło głosowanie Akademii Crafty SPR Awards

Druga edycja nagród CRAFTY SPR Awards pokazuje, że branża reklamowa potrzebowała inicjatywy, która przede wszystkim docenia rzemiosło twórców filmów reklamowych. W tym roku napłynęły aż 373 zgłoszenia – to niemal 90% więcej niż w ubiegłej edycji.

CRAFTY SPR Awards to nagrody przyznawane przez Stowarzyszenie Producentów Reklamowych dla twórczyń i twórców reklam. Inicjatywa zadebiutowała w 2024 roku, a jej ideą od początku było to, by doświadczeni praktycy – producenci i realizatorzy – mogli wyróżniać najlepszych z własnego środowiska.

Poza osiemnastoma kategoriami filmowymi, takimi jak reżyseria, zdjęcia czy montaż, SPR przyznaje także tytuł Najlepszego Filmu Reklamowego oraz wybiera spośród swoich członków Dom Produkcyjny Roku. Projekty do CRAFTów mogą zgłaszać firmy zrzeszone w SPR, twórcy reklam i ich impresariaty, a w kategorii Najlepszy Film w Kampanii Społecznej, również agencje reklamowe i podmioty zlecające kampanię.

Rekordowa liczba zgłoszeń w drugiej edycji pokazuje, jak dynamicznie rozwija się nasza branża. To również sygnał dla nas, że CRAFTY stają się ważnym wyróżnieniem dla twórców filmów reklamowych.

Arleta Robinson, prezeska SPR

Przez najbliższe 2 tygodnie, Akademia Crafty, czyli grono 240 branżowych jurorów i jurorek, oceni zgłoszenia, za pomocą dedykowanego narzędzia online. Co ważne, cały proces przebiega anonimowo, co gwarantuje pełną transparentność i równe szanse dla wszystkich uczestników. 5 października poznamy shortlisty, czyli  twórców nominowanych w poszczególnych  kategoriach. Zwycięzcy otrzymają nagrody 13 października, podczas uroczystej gali finałowej w Małej Warszawie – przestrzeni eventowej znanej ze wspierania kreatywnych inicjatyw i działań artystycznych.

Więcej informacji na temat CRAFTY SPR Awards, w tym pełna lista kategorii, znajduje się na stronie: www.crafty-awards.pl Organizatorem CRAFTY SPR Awards jest Stowarzyszenie Producentów Reklamowych. SPR Jest najliczniejszą organizacją w Polsce, reprezentującą środowisko producentów filmów reklamowych. Prowadzi szereg inicjatyw i współpracuje blisko z innymi organizacjami branżowymi w Polsce oraz za granicą, m.in. z SAR, POR, IAA, PSML, KIPA, Związkiem Zawodowym Filmowców oraz europejską federacją CFP-E (Commercial Film Producers of Europe). Do Stowarzyszenia mogą przystąpić domy produkcyjne i postprodukcyjne, które otrzymały rekomendację co najmniej dwóch aktualnych członków oraz podpisały zobowiązanie do przestrzegania statutu. 

Pracami Stowarzyszenia kieruje 5 osobowy zarząd w składzie:

  • Arleta Robinson (Lucky Luciano Pictures) – prezeska
  • Tomek Dławichowski (Timecode Film Production) – wiceprezes
  • Jakub Laskus (Bites) – członek zarządu 
  • Maciej Maciantowicz (Dynamo) – członek zarządu
  • Magda Olak (Tank Production) – wiceprezeska 

Więcej informacji na temat SPR: www.sprfilm.pl