Rachel Scott obejmuje stanowisko dyrektor kreatywnej Proenza Schouler

Marka Proenza Schouler oficjalnie ogłosiła, że od września 2025 jej nową dyrektor kreatywną zostaje Rachel Scott. To moment przełomowy dla amerykańskiego domu mody, który od dwóch dekad pozostaje jednym z filarów nowojorskiej sceny. Scott, ceniona projektantka młodego pokolenia, ma wnieść świeżą energię i kobiecą perspektywę do marki znanej z kunsztu i nowoczesnego luksusu.

Nowy rozdział w historii Proenza Schouler

Od 2002 roku, kiedy Jack McCollough i Lazaro Hernandez zaprezentowali pierwszą kolekcję Proenza Schouler, marka konsekwentnie wyznaczała trendy w amerykańskiej modzie. Jej DNA opiera się na wyrafinowanym rzemiośle, intuicyjnych krojach i naturalnym podejściu do elegancji. Dziś wchodzi w nową fazę – już nie tylko pod okiem swoich założycieli, ale z nową twórczą liderką, która ma zaproponować własną wizję.

Scott nie pojawia się w Proenza Schouler znikąd. Od początku 2025 roku współpracowała z zespołem jako konsultantka, kształtując nadchodzącą kolekcję wiosna–lato 2026. Jej pierwsza pełnoprawna kolekcja jako dyrektorki kreatywnej zostanie zaprezentowana podczas tygodnia mody w lutym 2026. To będzie moment, na który czeka cały rynek – wejście nowej generacji w struktury jednej z najbardziej rozpoznawalnych marek amerykańskich.

Kim jest Rachel Scott?

Rachel Scott urodziła się na Jamajce, studiowała projektowanie mody w Mediolanie w Istituto Marangoni, a pierwsze doświadczenia zdobywała we włoskim Costume National. Później przeprowadziła się do Nowego Jorku, gdzie została wiceprezeską ds. designu w Rachel Comey. W 2021 roku założyła własną markę Diotima, która szybko przyciągnęła uwagę krytyków. W 2023 roku została wyróżniona nagrodą CFDA Emerging Designer of the Year, a rok później odebrała statuetkę American Womenswear Designer of the Year. Najświeższe wyróżnienie – Fashion Trust U.S. Ready-to-Wear Award – potwierdza, że Scott należy dziś do ścisłej czołówki amerykańskich projektantów.

Dziedzictwo i nowe wyzwania

Proenza Schouler zawsze była symbolem amerykańskiej odwagi w modzie. McCollough i Hernandez stworzyli markę, która zdobyła pięć nagród CFDA i szybko zyskała status kultowej. Ich odejście w styczniu 2025 pozostawiło pytanie, kto przejmie stery. Teraz wiadomo, że odpowiedzialność spada na projektantkę, której styl – łączący rzemiosło z nowoczesnością – ma idealnie pasować do tożsamości domu mody.

Dla Scott to nie tylko prestiżowe stanowisko, ale i ogromne wyzwanie. Będzie musiała zmierzyć się z dziedzictwem duetu, którego estetyka zdefiniowała całą epokę nowojorskiej mody. Ale patrząc na jej dotychczasową drogę, można spodziewać się odwagi, świeżego języka wizualnego i jeszcze mocniejszego otwarcia Proenza Schouler na dialog z globalnym rynkiem.