Aktorzy Zazie Beetz i Jack Quaid ogłosili właśnie nominacje do Oscarów na żywo z Samuel Goldwyn Theatre Academy. Zwycięzców poznamy już 10 marca 2024 roku.
Członkowie Akademii z każdego z 18 oddziałów wybierają w drodze głosowania nominacje w swoich kategoriach – aktorzy nominują aktorów, montażyści filmowi montażystów itd. W kategoriach pełnometrażowy film animowany, międzynarodowy film fabularny i krótkometrażowy film aktorski nominowani są wybierani przez głosowanie wielobranżowych komisji skrutacyjnych. Wszyscy członkowie posiadający prawo głosu mają prawo wybrać nominowanych do nagrody Best Picture. W tym roku frekwencja wyborcza była najwyższa w historii, a członkowie złożyli karty do głosowania z rekordowej liczby 93 krajów.
Aktywni członkowie Akademii mogą głosować na zwycięzców we wszystkich 23 kategoriach od czwartku 22 lutego do wtorku 27 lutego.
Najlepszy aktor
- Bradley Cooper – „Maestro”
- Colman Domingo – „Rustin”
- Paul Giamatti – „Przesilenie zimowe”
- Cillian Murphy – „Oppenheimer”
- Jeffrey Wright – „American Fiction”
Najlepszy aktor drugoplanowy
- Sterling K. Brown – „American Fiction”
- Robert De Niro – „Czas krwawego księżyca”
- Robert Downey Jr. – „Oppenheimer”
- Ryan Gosling – „Barbie”
- Mark Ruffalo – „Biedne istoty”
Najlepsza aktorka
- Annette Bening – „Nyad”
- Lily Gladstone -„Czas krwawego księżyca”
- Sandra Hüller – „Anatomia upadku”
- Carey Mulligan – „Maestro”
- Emma Stone – „Biedne istoty”
Najlepsza aktorka drugoplanowa
- Emily Blunt – „Oppenheimer”
- Danielle Brooks – „Kolor purpury”
- America Ferrera – „Barbie”
- Jodie Foster – „Nyad”
- Da’Vine Joy Randolph – „Przesilenie zimowe”
Najlepsza animacja
- „Chłopiec i czapla” – Hayao Miyazaki oraz Toshio Suzuki
- „Elemental” – Peter Sohn oraz Denise Ream
- „Nimona” – Nick Bruno, Troy Quane, Karen Ryan oraz Julie Zackary
- „Pies i robot” – Pablo Berger, Ibon Cormenzana, Ignasi Estapé oraz Sandra Tapia Díaz
- „Spider-Man: Poprzez multiwersum” – Kemp Powers, Justin K. Thompson, Phil Lord, Christopher Miller oraz Amy Pascal
Osiągnięcia w kinematografii
- „El Conde” – Edward Lachman
- „Czas krwawego księżyca” – Rodrigo Prieto
- „Maestro” – Matthew Libatique
- „Oppenheimer” – Hoyte van Hoytema
- „Biedne istoty” – Robbie Ryan
Najlepsze kostiumy
- „Barbie” – Jacqueline Durran
- „Czas krwawego księżyca” – Jacqueline West
- „Napoleon” – Janty Yates oraz Dave Crossman
- „Oppenheimer” – Ellen Mirojnick
- „Biedne istoty” – Holly Waddington
Najlepszy reżyser
- „Anatomia upadku” – Justine Triet
- „Czas krwawego księżyca” – Martin Scorsese
- „Oppenheimer”– Christopher Nolan
- „Biedne istoty” – Yorgos Lanthimos
- „Strefa interesów” – Jonathan Glazer
Najlepszy dokument
- „Bobi Wine – Głos sprzeciwu” – Moses Bwayo, Christopher Sharp oraz John Battsek
- „The Eternal Memory” – TBC
- „Cztery córki” – Kaouther Ben Hania oraz Nadim Cheikhrouha
- „To Kill a Tiger” – Nisha Pahuja, Cornelia Principe oraz David Oppenheim
- „20 Days in Mariupol” – Mstyslav Chernov, Michelle Mizner oraz Raney Aronson-Rath
Najlepszy dokument krótkometrażowy
- „The ABCs of Book Banning” – Sheila Nevins oraz Trish Adlesic
- „The Barber of Little Rock” – John Hoffman oraz Christine Turner
- „Island in Between” – S. Leo Chiang oraz Jean Tsien
- „The Last Repair Shop” – Ben Proudfoot oraz Kris Bowers
- „Nǎi Nai & Wài Pó” – Sean Wang oraz Sam Davis
Najlepszy montaż
- „Anatomia upadku” – Laurent Sénéchal
- „Przesilenie zimowe” – Kevin Tent
- „Czas krwawego księżyca„ – Thelma Schoonmaker
- „Oppenheimer” – Jennifer Lame
- „Biedne istoty” – Yorgos Mavropsaridis
Najlepszy film międzynarodowy
- „Io Capitano” – Włochy
- „Perfect Days” – Japonia
- „Śnieżne bractwo” – Hiszpania
- „Pokój nauczycielski” – Niemcy
- „Strefa interesów” – Wielka Brytania
Najlepszy mąkę-up i włosy
- „Golda” – Karen Hartley Thomas, Suzi Battersby oraz Ashra Kelly-Blue
- „Maestro” – Kazu Hiro, Kay Georgiou oraz Lori McCoy-Bell
- „Oppenheimer” – Luisa Abel
- „Biedne istoty” – Nadia Stacey, Mark Coulier oraz Josh Weston
- „Śnieżne bractwo” – Ana López-Puigcerver, David Martí oraz Montse Ribé
Najlepsza ścieżka dźwiękowa
- „American Fiction” – Laura Karpman
- „Indiana Jones i artefakt przeznaczenia” – John Williams
- „Czas krwawego księżyca” – Robbie Robertson
- „Oppenheimer” – Ludwig Göransson
- „Biedne istoty” – Jerskin Fendrix
Najlepsza piosenka filmowa
- „The Fire Inside” z filmu „Flamin’ Hot: Smak sukcesu”. Muzyka i teskt Diane Warren
- „I’m Just Ken” z filmu „Barbie”. Muzyka i tekst Mark Ronson oraz Andrew Wyatt
- „It Never Went Away” z filmu „Jon Batiste: Amerykańska symfonia”. Muzyka i tekst Jon Batiste oraz Dan Wilson
- „Wahzhazhe (A Song For My People)” z filmu „Czas krwawego księżyca”. Muzyka i tekst Scott George
- „What Was I Made For?” z filmu „Barbie”. Muzyka i tekst Billie Eilish oraz Finneas O’Connell
Najlepszy film roku
- „American Fiction” Ben LeClair, Nikos Karamigios, Cord Jefferson oraz Jermaine Johnson
- „Anatomia upadku” – Marie-Ange Luciani oraz David Thion
- „Barbie” – David Heyman, Margot Robbie, Tom Ackerley oraz Robbie Brenner
- „Przesilenie zimowe” – Mark Johnson
- „Czas krwawego księżyca” – Dan Friedkin, Bradley Thomas, Martin Scorsese oraz Daniel Lupi
- „Maestro” – Bradley Cooper, Steven Spielberg, Fred Berner, Amy Durning oraz Kristie Macosko Krieger
- „Oppenheimer” – Emma Thomas, Charles Roven oraz Christopher Nolan
- „Poprzednie życie” – David Hinojosa, Christine Vachon oraz Pamela Koffler
- „Biedne istoty” – Ed Guiney, Andrew Lowe, Yorgos Lanthimos oraz Emma Stone
- „The Zone of Interest” – James Wilson
Najlepsza produkcja
- „Barbie” – Sarah Greenwood oraz Katie Spencer
- „Czas krwawego księżyca„ – Jack Fisk oraz Adam Willis
- „Napoleon” – Arthur Max oraz Elli Griff
- „Oppenheimer” – Ruth De Jong oraz Claire Kaufman
- „Poor Things” – James Price, Shona Heath oraz Zsuzsa Mihalek
Najlepszy krótki film animowany
- „Letter to a Pig” – Tal Kantor oraz Amit R. Gicelter
- „Ninety-Five Senses” – Jerusha Hess oraz Jared Hess
- „Our Uniform” – Yegane Moghaddam
- „Pachyderme” – Stéphanie Clément oraz Marc Rius
- „WAR IS OVER! Inspired by the Music of John & Yoko” – Dave Mullins oraz Brad Booker
Najlepszy film krótkometrażowy na żywo
- „The After” – Misan Harriman oraz Nicky Bentham
- „Niezwyciężony” – Vincent René-Lortie oraz Samuel Caron
- „Knight of Fortune” – Lasse Lyskjær Noer oraz Christian Norlyk
- „Red, White and Blue” – Nazrin Choudhury oraz Sara McFarlane
- „Zdumiewająca historia Henry’ego Sugara” – Wes Anderson oraz Steven Rales
Najlepsze efekty dźwiękowe
- „Stwórca” Ian Voigt, Erik Aadahl, Ethan Van der Ryn, Tom Ozanich oraz Dean Zupancic
- „Maestro” Steven A. Morrow, Richard King, Jason Ruder, Tom Ozanich oraz Dean Zupancic
- „Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One” Chris Munro, James H. Mather, Chris Burdon oraz Mark Taylor
- „Oppenheimer” Willie Burton, Richard King, Gary A. Rizzo oraz Kevin O’Connell
- „Strefa Interesów” Tarn Willers oraz Johnnie Burn
Najlepsze efekty wizualne
- „Stwórca” Jay Cooper, Ian Comley, Andrew Roberts oraz Neil Corbould
- „Godzilla Minus One” Takashi Yamazaki, Kiyoko Shibuya, Masaki Takahashi oraz Tatsuji Nojima
- „Strażnicy galaktyki Vol. 3” Stephane Ceretti, Alexis Wajsbrot, Guy Williams oraz Theo Bialek
- „Mission: Impossible – Dead Reckoning Part One” Alex Wuttke, Simone Coco, Jeff Sutherland oraz Neil Corbould
- „Napoleon” Charley Henley, Luc-Ewen Martin-Fenouillet, Simone Coco oraz Neil Corbould
Najlepszy scenariusz adaptowany
- „American Fiction” – Cord Jefferson
- „Barbie” – Greta Gerwig & Noah Baumbach
- „Oppenheimer” – Christopher Nolan
- „Biedne istoty” – Tony McNamara
- „Strefa Interesów” – Jonathan Glazer
Najlepszy scenariusz oryginalny
- „Anatomy of a Fall” – Justine Triet oraz Arthur Harari
- „The Holdovers” – David Hemingson
- „Maestro” – Bradley Cooper & Josh Singer
- „May December” – Samy Burch & Alex Mechanik
- „Past Lives” – Celine Song