Zainspirowany pismami Virginii Woolf i ponadczasowymi włoskimi kodeksami Kim Jones proponuje romantyczną wizję kobiety Fendi. Jedyne zachowane nagranie pisarki Virginii Woolf pochodzi z serialu radiowego BBC z 1937 r. zatytułowanego „Words Fail Me”.
Kim Jones wybrał właśnie ten tajemniczy głos, aby otworzyć swój pierwszy pokaz haute couture dla marki Fendi, nadając ton kolekcji: „Słowa, angielskie słowa są pełne echa, wspomnień, skojarzeń – naturalnie. Byli poza domem, na ustach ludzi, w swoich domach, na ulicach, na polach przez tyle stuleci ”.
Słowa wypełniają kolekcję, od listów miłosnych napisanych przez Virginię Woolf do jej kochanki Vity Sackville-West, po jej powieść Orlando, rozpisaną na biżuterii z masy perłowej czy skórzanym bucie.
W szklanym labiryncie ozdobionym regałami, stworzono kameralne pokoje”. Podczas swojego pierwszego pokazu haute couture Kim Jones otoczył się wieloletnimi przyjaciółkami-muzami, w tym Demi Moore, Kate Moss i jej córką Lilą, Naomi Campbell, Christy Turlington czy Carą Delevingne. Wyszły na wybieg obok androgynicznych modelek z karminowymi ustami, w długich, powiewnych pelerynach, przy dźwiękach ścieżki dźwiękowej Maxa Richtera.
„Fendi reprezentuje rzemieślniczą jakość na najwyższym poziomie i dotyczy rodziny. To już trzecia generacja z Fendi u steru, a ja występuję gościnnie, wprowadzając czwarte.”
Kim Jones, dyrektor kreatywny Fendi
Poza literaturą Kim Jones inspirował się także malowidłami ściennymi namalowanymi przez siostrę Virginii Woolf, Vanessę Bell w Charlheston Farmhouse, miejscu regularnych spotkań grupy Bloomsbury, do której należeli. Jej ozdobne motywy haftowane są na sukniach. Kolejnym kluczowym motywem kolekcji jest marmur, odzwierciedlony na cesarskiej sukni noszonej przez Naomi Campbell. Marmurowa paleta to hołd złożony Galleria Borghese we Włoszech, kraju uwielbianym przez grupę Bloomsbury, a przede wszystkim ojczystej ziemi rodziny Fendi.
Historia marki Fendi była ostatnią i równie ważną inspiracją dla pierwszej kolekcji haute couture spod ręki Kima Jonesa. Oddał hołd Karlowi Lagerfeldowi, który podzielał jego zamiłowanie do literatury i był jego poprzednikiem w Fendi przez ponad 50 lat. Ostatnie monogramy Fendi zaprojektowane przez Karla są wyszywane na butach.
Historia firmy Fendi to historia rodziny, która założyła dom mody w 1925 roku. Silvia Venturini-Fendi jest dziś dyrektorem artystycznym ds. odzieży męskiej i akcesoriów, a projektantka biżuterii Delfina Delettrez-Fendi, również szła po wybiegu.