fot. materiały prasowe

Dior Wiosna-Lato 2022

Wyobraźnia tej gotowej do noszenia kolekcji Dior na sezon wiosna-lato 2022 zasilana jest ciekawością, pragnieniami i badaniami. Obraca się wokół powiązań. Maria Grazia Chiuri bada ten długi okres w historii Diora, kiedy Marc Bohan był dyrektorem artystycznym domu mody. Dokładniej podkreśla kolekcję Slim Look, stworzoną w 1961 roku, o której prasa pisała: „To całkowicie zmienia modę, tak jak zrobił to New Look w 1947 roku”.

Maria Grazia Chiuri zbliża się do początku lat 60., aby nakreślić formy zmian i opracować nowy styl w naszym, wstrząśniętym pandemią, społeczeństwie. Sylwetki ujawniają cięcia i efekty graficzne przenikające w kolorach żółtym, zielonym, czerwonym, granatowym, pomarańczowym czy malinowym, niczym blok kolorów, powracając do estetyki Marca Bohana.

Kolory te symbolizują również geometrię przestrzenne zaprojektowanego przez artystkę Annę Paparatti wybiegu. Maria Grazia Chiuri zainspirowała się swoim wyjątkowym wyglądem i chciała, aby zaprojektowała scenografię pokazu jako „grę w absurd” oddającą ducha różnych jej prac.

Kurtki w kolekcji zostały wymyślone na nowo przez krój pudełkowy. Do tego widzimy wyrafinowane płaszcze, spódnice, bermudy, szorty, sukienki. Wszystkie te elementy łączą się w wiele kombinacji. Niektóre projekty wykonane są za pomocą haftu 3D, a dodatkowo wzbogacone teksturowym efektem wizualnym. Materiały takie jak scuba i nylon reinterpretują objętość, rewolucjonizując wygląd kobiety, która je nosi.

Znajdziemy też sylwetki stworzone do zabłyśnięcia w klubach, przypominające legendarny rzymski klub nocny – Piper Club – ogromne, kolorowe miejsce, które było symbolem ówczesnej wolności. Chiuri eksperymentuje ze sztuką i modą bez uprzedzeń, oferujące wyjątkową kreatywność – jak ten słynny klub w Paryżu – miejsce, w którym mieszali się m.in. artyści, filozofowie, muzy i aktorzy.

redaktor naczelny