fot. materiały prasowe

Lanvin Wiosna-Lato 2022

Baw mnie do granic... kobiecości

Ponowne rozważenie znaczenia Lanvin. Jego znaków i podstawowej definicji marki, która rezonuje z latami dwudziestymi w tym samym stopniu w jakim Lanvin jezdefiniował. Kolekcja ta to dialog między przeszłością, a przyszłością. Sezon wiosna-lato 2022 Lanvin, marki Bruno Sialelli, to hołd złożony tożsamości domu, jego ideologii, zmiksowanej na miarę dzisiejszego, nie tak oczywistego świata.

Lekkość i swoboda zawsze były w centrum zainteresowań Lanvin. Jeanne Lanvin wzmacniała charakter kobiety swoimi ubraniami. Odziewała je w sposób łączący dynamizm z romansem, odzwierciedlający różne strony kobiecej psychiki. Dziś ta kobieta jest też zabawna i ma w sobie seksapil oraz młodzieńczy duch.

Kolekcję wiosna-lato 2022 wypełnia lekkość. Są tu sukienki, które wydają się unosić na tiulowej konstrukcji, a przy tym „wtapiają” się w ciało. Niektóre pozornie proste draperie z tkaniny, poruszają się bardzo delikatnie, wręcz jak muskane wiatrem. Dzianina jest bez podszewki, lekka i przylegająca do ciała. Krawiectwo jest ważkie jak piórko, a jego objętość przekłada się na metaliczny blichtr.

Lekkość może również przekładać się na świetlistość: na płynny gazar, metaliczną siatkę, która jest odblaskowa i mieniąca się w świetle reflektorów. Połyskuje też cekinowa ozdoba. Zaczerpnięta została z sukienki „Concerto” z 1934 roku i zaaranżowana jako panele na szyfonowych sukienkach. Te odniesienia do historii są również noszone lekko, a kwiat Lanvina – margaretka, staje się naiwnym popowym nadrukiem.

Przez cały czas prezentacji nowej kolekcji, kształtuje się związek między wtedy, a teraz – kobiety Lanvin i nowym pokoleniem Lanvin – męskie garnitury łączą się ze streetwearem w miękkich, swobodnych warstwach. Spódnice można na przykład zastąpić prostymi szortami tak, aby uzyskać zupełnie nieoczywisty look.

Idea tworzenia bohaterów i bohaterek Lanvin jest zawsze na pierwszym planie – dziś potrzebujemy ich bardziej niż kiedykolwiek. Współpraca z DC Comics przekłada obrazy archetypowych postaci z komiksów – Batmana i Catwoman – na grafiki. Nasycone kolory tych komiksów wypełniają kolekcję: bogaty benzynowy błękit, fiolet i szkarłat, jak jadowite kwiaty obok delikatnych stokrotek Lanvina.

Odzież męska jest odważna. Z szerokimi ramionami. Empatyczna i efektowna. Podszewka w kolekcji męskiej zapewnia zarówno komfort ciała jak i przerysowuje sylwetkę. Elegancja i swoboda łączą się z tkaninami z kolekcji couture – satyną czy delikatną wełną.

Jeśli chodzi o akcesoria, tutaj możemy znaleźć kilka ciekawych momentów. Między innymi zapinana na łańcuszku i pikowana torba „Happy”, która zostaje po latach odnowiona i połączona z nowym zakrzywionym wzorem.

W tradycji Lanvin biżuterię zestawia się z afirmatywnymi hasłami w kryształach. Ma to dodawać kobietom siły i poprawiać nastrój. Współpraca z Judith Leiber tworzy wybór lśniących mini puzderek, które wyglądają jak zabawki.

Dialog ze współczesnym duchem Lanvina nieuchronnie zawiera spuściznę nieżyjącego już Albera Elbaza – płynącem obszerne sukienki są ukłonem w jego stronę. Wpływał i będzie wpływać na cały dorobek Lanvin, a także na czasy obecne i na życie współczesnych kobiet.

redaktor naczelny