fot. materiały prasowe

Rabanne x H&M


Trudno wyobrazić sobie lepsze miejsce na premierę kolekcji Rabanne x H&M niż ostatnie piętro warszawskiego Skylinera. Blisko nieba, w kosmicznie zaaranżowanej przestrzeni królowały dyskotekowe kule i mieniące się srebrno- złote elementy z metaloplastyki nawiązujące do nurtu space age, którego jednym z twórców był Paco Rabanne.

W kolekcji więcej znaczy… więcej! Energetyczna kolekcja połyskujących, przyciągających wzrok elementów, łączy odważny design z innowacyjnym rzemiosłem. Kolekcja obejmuje odzież damską, męską, obuwie i akcesoria, a także kapsułę H&M Home, która uzupełnia kolekcję. Inspirowana futurystyczną sztuką dizajnerską założyciela domu Paco Rabbane, który swoje ubrania tworzył z metalu, formowanego plastiku i papieru i na nowo zdefiniował styl glamour.

Dyrektor kreatywny domu mody Rabbanne doskonale skompilował styl retro z casualową swobodą, jaką możemy obserwować na ulicach dużych miast. Kultowa, metaliczna siateczka, lustrzane błyskotki, przezroczystości. W przypadku kobiet dominują błyszczące wersje kultowych dwuczęściowych sukienek i sukienek z metalicznej siateczki, a także błyszczące sukienki na ramiączkach i spódnice maxi wysadzane paillette w bogatej w złoto, srebro i fiolet. Konkurują one o uwagę z romantycznymi szyfonowymi sukniami ozdobionymi kryształkami dżetów i sukienkami z dżerseju z nadrukiem lamparta.

Podszedłem do tej kolekcji z chęcią stworzenia integracyjnej, instynktownej wizji zabawy, wyciągając zabawną stronę Rabanne cekinami oraz równoważąc je krawiectwem z lat 70. Paco Rabanne był geniuszem, jeśli chodzi o radykalny design i innowacyjne materiały; cieszę się, że mogę kontynuować tę filozofię dzięki kolekcji, która czyni nasze projekty ikony bardziej dostępnymi, a także przesuwa granice zrównoważonego rozwoju.

Julien Dossena, dyrektor kreatywny Rabanne

Muzyczną niespodzianką warszawskiego premierowego wieczoru był występ Reni Jusis i Kayah, które idealnie odnalazły się w klimacie kolekcji. Zaskoczona publiczność przez dłuższą chwilę zastanawiała się, kto ukrywa się za kosmicznym nakryciem głowy, ale wystarczyło kilka taktów, żeby rozpoznać charakterystyczny głos Reni Jusis.

Projektanci najnowszej kolekcji nie mają najmniejszych wątpliwości, że od mini metaliczne siatki z frędzlami z kryształu górskiego, czy też torby na ramię pokryte paillette, skradną niejedno spojrzenie. Biżuteria jest równie ozdobna, z migoczącymi dwukolorowymi kolczykami z metalicznej siateczki oraz cekinowymi naszyjnikami i nakryciami głowy, które przenoszą ozdoby na nowe granice. W kolekcji znaleźć można kultowe szale z metalicznej siatki dla mężczyzn i kobiet, a także buty w stylu western boots oraz ozdobione cekinami i logo klapki basenowe.

Julien znakomicie ożywił kultową markę, napełniając ją świeżą energią. To radość, że dzięki tej dynamicznej kolekcji możemy dostarczać naszym klientom tak ekscytujące, natychmiast rozpoznawalne projekty Rabanne.

Ann-Sofie Johansson, doradca kreatywny w H&M

Warto również dodać, że kultowe elementy z metalicznej siatki zawierają mieszankę metalu pochodzącego z recyklingu i plastiku konwencjonalnego, co jest wynikiem wielomiesięcznych prac rozwojowych i po raz pierwszy dla H&M i Rabanne’a. Zdobione elementy zawierają cekiny z politereftalanu etylenu (PET) z recyklingu i szklane cyrkonie z recyklingu.

Na tym nie koniec niespodzianek tej fantastycznej kolaboracji. W ofercie dostępna jest również linia Home, w złotej estetyce. 

H&M rozpoczął serię współprac z projektantami od Karla Lagerfelda w listopadzie 2004 roku. Od tego czasu szwedzka marka nawiązała współpracę z niektórymi z największych designerów w branży, w tym Versace, Comme des Garçons, Balmain, Maison Margiela, Stella McCartney i ostatnio Mugler, oferując limitowane kolekcje, które sprawiają, że moda high-fashion jest bardziej dostępna.

Najnowsza kolekcja RABANNE H&M będzie dostępna w sprzedaży od 9 listopada w wybranych sklepach stacjonarnych H&M i online na hm.com.