Beyoncé ogłosiła wydanie nowego albumu. „Act II” zadebiutuje już niedługo – 29 marca. Artystka obdarzyła nas również dwoma nowymi utworami: „Texas Hold ’Em” i „16 Carriages”. Podczas meczu Super Bowl LVIII, Beyoncé podzieliła się tą nowiną wideo na swoim Instagramie. Na podstawie brzmienia obu utworów i materiału w teaserze wydaje się, że artystka zmierza w kierunku muzyki country w drugiej części swojej trylogii renesansowej.
W zapowiedzi możemy usłyszeć klasyczne utwory, takie jak „Maybelline” Chucka Berry’ego, oraz widzimy scenę z mężczyznami spoglądającymi na ogromny billboard z lekko ubraną Beyoncé i napisem „Texas! Hold ’Em”. Moment ten wydaje się nawiązywać do filmu Wima Wendersa z 1984 roku pt. „Paris, Texas”.
Utwór „Texas Hold ’Em” został napisany wspólnie z kanadyjską artystką Lowell, a produkcją i instrumentami zajęli m.in. Rhiannon Giddens, Raphael Saadiq, Hit-Boy, Nathan Ferraro, Killah B i inni. Natomiast w stworzeniu singla „16 Carriages” udział wzięli m.in. Dave Hamelin, Gavin Williams czy Justus West, Saadiq.
Chociaż wieści o albumie były niespodzianką, Verizon zasugerował, że w tym tygodniu zostanie wyemitowane coś nowego od Beyoncé. I rzeczywiście, w przerwie Super Bowl pojawiła się reklama tego amerykańskiego operatora telefonicznego, w której artystka zdradziła, że szykuje się na wydanie nowej muzyki, która podbije internet. Kilka minut później dokładnie to zrobił!
Beyoncé pojawiła się również na gali Grammy 2024 w białym kapeluszu kowbojskim, być może jako aluzja do jej „skoku” w stronę muzyki country. Warto też zauważyć, że muzyka country będzie także motywem przewodnim nowego albumu Lany Del Rey, którego premiera zapowiedziana jest na końcówkę tego roku, a jego tytuł to „Rodeo”.
„Renaissance” był siódmym studyjnym albumem Beyoncé, początkowo zatytułowanym „Act I: Renaissance” — co sugerowało, że w przyszłości pojawią się kolejne części — zanim został wydany w lipcu 2022 roku. Choć album nie doczekał się tradycyjnych teledysków, towarzyszyły mu m. in. „cliquebaitowy” klip do utworu „Break My Soul”, „brand campaign anthem film” dla Tiffany & Co. wykorzystujący „Summer Renaissance” oraz film koncertowy, który wyświetlano w kinach na całym świecie. „Renaissance: Film by Beyoncé” zadebiutował jako numer jeden w USA podczas swojego weekendu premiery i do 11 stycznia zarobił już ponad 44,4 miliona dolarów na całym świecie.
Natomiast utwór „Break My Soul” z „Renaissance”, został nominowany do nagrody Piosenki Roku, Nagrody dla Najlepszego Nagrań Tanecznych/Elektronicznych oraz Nagrody dla Najlepszego Utworu Roku na gali Grammy 2023, ale Beyoncé zdobyła jedynie tę ostatnią. Jednakże to nie powstrzymało jej przed zdobyciem czterech statuetek tej nocy, podnosząc tym samym liczbę jej zwycięstw w karierze do 32. Bijąc rekord dla największej liczby nagród Grammy zdobytych przez jednego artystę w historii tego wydarzenia.