fot. dzięki uprzejmości Erewhon

Swarovski x Erewhon: Co robią kryształy w najbardziej luksusowym spożywczaku Ameryki?

Swarovski ma 130 lat i nadal potrafi rozgrywać popkulturę jak nikt inny. Zamiast klasycznego jubileuszu z kieliszkiem szampana i błyszczącą biżuterią, marka postanowiła wejść tam, gdzie dziś bije serce nowoczesnego luksusu – do Erewhon, kultowego supermarketu w Los Angeles. To miejsce, gdzie smoothie kosztuje tyle co kolacja w restauracji, a każdy łyk to symbol statusu.

Efektem tej nieoczywistej kolaboracji jest sok Lemon 130 – mieszanka wellnessowych składników z dodatkiem symbolicznego „swarovskiego blasku” – oraz torba Swarovski x Erewhon z żółtej bawełny wysadzana kryształami. W skrócie: wellness z metką haute couture.

Erewhon – mekka zdrowotnych freaków i bogaczy z Instagrama

Jeśli nie wiesz, czym jest Erewhon, to najprościej mówiąc: Whole Foods dla ludzi, którzy nie patrzą na ceny. Ale to spore uproszczenie. Erewhon to zjawisko kulturowe – butikowy supermarket, który stał się tłem dla nowego stylu życia klasy wyższej w Kalifornii. Założony w latach 60. jako hipisowska kooperatywa z ideą „czystej żywności”, dziś jest najbardziej luksusowym spożywczakiem na świecie.

W sklepie Erewhon królują tylko ekologiczne soki, adaptogeny, eliksiry z grzybów i smoothie z kolagenem. To tu narodził się słynny drink Hailey Bieber – Strawberry Glaze Smoothie, który przyniósł im miliardowe zasięgi. Dziś wejście z butelką z logo Erewhon to jak kiedyś torebka Hermès – znak, że należysz do klubu ludzi „świadomych, bogatych i… trochę próżnych”.

Lemon 130 – sok, który błyszczy jak biżuteria

Swarovski postanowił wykorzystać tę obsesję Amerykanów na punkcie zdrowia i stworzył własny wellnessowy gadżet. Sok Lemon 130 to limitowana mieszanka mango, cytryny, mleka kokosowego, ashwagandhy, grzyba lion’s mane, kurkumy i wanilii – czyli wszystkiego, co obecnie uchodzi za złoty standard w świecie „detoxu i high vibes”.

Każda z 2400 butelek Swarovski x Erewhon mieni się delikatnie niczym kryształ, co sprawia, że Lemon 130 wygląda bardziej jak modny napój z galerii sztuki niż jak sok. Oczywiście, to nie przypadek – estetyka Erewhon i Swarovski to w gruncie rzeczy ten sam język: perfekcja w detalach i marketing, który mówi do emocji, nie do rozumu.

Torba z blaskiem i filozofią „feel good”

Drugim elementem projektu jest torba zaprojektowana przez Giovannę Engelbert – dyrektor kreatywną marki Swarovski, znaną z tego, że potrafi zamienić nawet kicz w design premium. Żółta, oversize’owa, z kryształowymi logotypami Erewhon i Swarovski. Engelbert tłumaczy, że kolor żółty symbolizuje optymizm i radość, a inspiracją było hasło „find what feels good” – które równie dobrze mogłoby być mottem kalifornijskiego wellnessu.

Ta torba to ironiczny znak czasu: praktyczna, ale luksusowa. Nie zrobisz nią zakupów w Biedronce, ale świetnie wygląda na zdjęciu z matchą w ręku przy wizycie w concept storze.

Luksus się zmienia – i Swarovski to rozumie

Współpraca Swarovski x Erewhon pokazuje, że luksus w XXI wieku nie musi błyszczeć złotem – wystarczy, że błyszczy zdrowiem i „świadomością”. W świecie, w którym status buduje się przez rytuały, diety i mikrodawkowanie spokoju, Swarovski trafił w punkt.

Bo ostatecznie Lemon 130 i torba Erewhon to nie produkty – to lifestyle statement. Dla tych, którzy wierzą, że wellness może mieć swój połysk. Chętny? Torba Swarovski x Erewhon – w cenie około 1000 złotych – będzie dostępna od 29 października do 3 listopada w pop-upie „Masters of Light: Hollywood” przy 6400 Hollywood Boulevard, a także w butikach Swarovski w Century City i Beverly Center do 10 listopada. Sok Lemon 130 – tylko w sklepach Erewhon, oczywiście w Los Angeles.