fot. materiały prasowe Zalando

Zalando zaprasza do świata mody

"Real life luxury"

Zalando, wiodąca w Europie platforma modowa i lifestyle’owa, rozwija kategorię premium – wprowadza do sprzedaży nowe marki, zmienia nazwę kategorii na „​Designer​” i przedstawia nową, poświęconą jej kampanię marketingową ​„​Real life luxury​”​. Koncept kampanii opiera się na demokratycznym podejściu do mody, a stworzone materiały prezentują szeroki asortyment kolekcji premium oraz marek luksusowych na Zalando, w tym nowości takie jak Victoria Beckham, Roksanda, Mary Katrantzou, Theory, GCDS i Cult Gaia.

Aby stać się ​starting point of fashion​, pierwszym miejscem, do którego trafiają konsumenci, gdy myślą o modzie, Zalando chce zaoferować swoim klientom wszystko, czego poszukują – szeroki asortyment mody, w każdym przedziale cenowym. Zgodnie ze strategią ogłoszoną w lutym 2020, wprowadza więc do sprzedaży nowe marki, aby rozszerzyć ofertę kategorii premium i rozwijać ją w kierunku kategorii luksusowej.

W gronie ponad 260 marek premium oraz marek luksusowych dostępnych na Zalando, znajdują się lub znajdą w sezonie SS21 między innymi: ​Victoria Beckham – głos współczesnego minimalizmu, Roksanda – ambasadorka nowoczesnych, modowych dzieł sztuki, ​GCDS aka “GOD CAN’T DESTROY STREETWEAR” – zyskująca na popularności marka włoskiego pochodzenia, ​Theory – nowojorska współczesna moda, ​Mary Katrantzou – ​kolekcje w oryginalne printy greckiej artystki oraz Cult Gaia​ – amerykańska marka inspirująca się naturą i kobiecością.

„Zgodnie z zapowiedziami z początku roku, promujemy modę premium i rozwijamy kategorię w kierunku mody współczesnej i luksusowej. Nowe marki, nowa nazwa kategorii oraz dedykowana kampania marketingowa podkreślają, że postrzegamy asortyment Designer w inny sposób. Jesteśmy podekscytowani tym, że możemy zaproponować naszym klientom zupełnie nowe doświadczenia zakupowe online, a zarazem stworzyć dla marek odpowiednią przestrzeń, zgodną z ich standardami.”

Lena-Sophie Roeper, Buying Director Premium & Luxury w Zalando.

Poza wprowadzeniem do sprzedaży nowych marek w ramach kategorii Designer, Zalando nieprzerwanie doskonali luksusowe doświadczenia zakupowe klientów. Kategoria wyróżnia się na stronie głównej Zalando dzięki wyodrębnionym treściom, ekskluzywnym kampaniom tworzonym przez dedykowany im zespół kreatywny i produkcyjny z art directorem i fotografami, którzy pracują nad przedstawieniem współczesnych oraz luksusowych marek w wyjątkowy sposób. Podstrony marek (tzw. brand shops) na Zalando, umożliwiają projektantom, markom premium oraz markom luksusowym zaprezentowanie się na platformie w swoim stylu.

30 sierpnia Zalando zmieniło nazwę kategorii Premium na Designer. Decyzja ta to nawiązanie do strategii i celu marki, aby stać się ​starting point for fashion. N​ azwa Designer jest bardziej inkluzywna i opisuje szeroki asortyment produktów, które Zalando chce oferować swoim klientom. Określenie Designer używane jest na 17 rynkach europejskich, z wyjątkiem Francji, w której kategoria nazwana została ​Espace Créeateurs.

Wprowadzone zmiany łączą się bezpośrednio z najnowszą kampanią Zalando, która nie tylko przedstawia klientom nowe, dostępne w sprzedaży marki, ale także przekonuje, że Zalando jest najlepszą destynacją na zakupy kolekcji z różnych kategorii.

Kampania „​Real life luxury​”, której reżyserem i autorem zdjęć jest pochodzący z Wielkiej Brytanii AD Felix Cooper, opowiada o tym, że luksus może mieć wiele znaczeń. Ucieczka na łono natury, czas spędzony z rodziną, spełnianie marzeń z przyjaciółmi czy wolność w wyrażaniu własnej tożsamości – pozornie zwykłe, codzienne doświadczenia także mogą być odbierane jako luksusowe.

Bohaterami kampanii nie są profesjonalni modele, ale autentyczni, zwykli ludzie, mieszkańcy Monnickendam, małego holdenderskiego miasta. Opowiadają o tym, czym jest dla nich ​real life luxury – luksus w życiu codziennym. Reżyser kampanii towarzyszy przez kilka dni grupie obserwatorów ptaków, młodym twórcom, rodzinie z burundyjskimi korzeniami i kapeli muzycznej i dokumentuje ich codzienne życie. Odwiedza ważne dla nich miejsca i słucha osobistych historii o ich postrzeganiu mody jako formy ekspresji, eskapizmu lub sposobu na przełamanie konwenansów lub podniesienie pewności siebie.

„Praca nad tą kampanią dała mi mnóstwo radości. Czas spędzony z każdym z jej bohaterów, poznawanie ich i obserwowanie ich relacji były po prostu piękne. Cieszę się, że mogłem zobaczyć, jak każda z tych osób zmienia swoje postrzeganie siebie i co daje im moda.”

Felix

Stworzona kreacja wykorzystuje niesamowity potencjał i autentyczność zwykłych ludzi, daje im przestrzeń do opowiedzenia swoich historii oraz podkreśla inkluzywne podejście do luksusu, czyniąc go bardziej dostępnym dla wielu grup docelowych.