fot. materiały prasowe

BMW iX w Polsce

Luksus, art, design, technologia i& ekologia. W ostatni dzień lata marka BMW zabrała fanów motoryzacji w podróż do przyszłości tej w miejskim wydaniu, ale również szosowym. A ta przyszłość zaczyna się właśnie dziś. To nowa era wrażeń z jazdy dzięki największemu elektrycznemu SUV-owi BMW iX. Zrodzonemu z wizji. Stworzonemu do elektromobilności. Dzięki wydajnej technologii BMW eDrive i elektrycznemu napędowi na wszystkie koła BMW iX oferuje wyjątkowy zasięg i imponujące przyspieszenie.

Dzięki najnowszym innowacjom w zakresie elektryfikacji napędu, zautomatyzowanej jazdy i łączności sieciowej BMW iX zapewnia mobilność, która stawia człowieka w centrum uwagi bardziej niż kiedykolwiek dotąd. W tym celu jego stylistyka została opracowana od wewnątrz na zewnątrz. BMW iX jest zaprojektowane jako indywidualne miejsce do życia i dobrego samopoczucia. Dzięki wyraźnej i minimalistycznej stylistyce zewnętrznej wyraża początek nowej formy mobilności, która konsekwentnie dostosowuje się do potrzeb pasażerów. Jego wnętrze oferuje przełomowe możliwości wykorzystania czasu jazdy w relaksie, przytulnej atmosferze i nowej formie luksusu.

Stylistyka i technologie BMW iX tworzą całość, która stwarza warunki do jazdy nowatorskiej pod wieloma względami. Tym samym uosabia w szczególnie kompleksowej formie charakter marki BMW i, która symbolizuje zmianę indywidualnej mobilności i odgrywa centralną rolę w BMW Group jako „kuźnia przyszłości” i napęd innowacyjności dla całej firmy.

Pionierski charakter BMW iX wyraźnie widać w jego stylistyce. Stanowczo demonstruje ona funkcjonalność BMW iX jako lokalnie bezemisyjnego samochodu z wnętrzem komfortowym zarówno na krótkich trasach miejskich jak i w dłuższej podróży. Tworzy to podstawę dla nowych wrażeń z jazdy charakteryzujących się zaufaniem, relaksem i samostanowieniem.

Wygląd zewnętrzny BMW iX jest nową interpretacją potężnych proporcji dużego SAV-a BMW. BMW iX ma podobną długość i szerokość co BMW X5, a ze względu na płynną linię dachu jego wysokość niemal odpowiada BMW X6, podczas gdy rozmiar kół zaczerpnięto z BMW X7.

Minimalistyczne zastosowanie linii przetłoczeń i obszerne powierzchnie zapewniają niezależny wygląd. Precyzyjne linie, klarowna struktura i niemal prostokątne kontury nadkoli tworzą wrażenie monolitycznej karoserii. Minimalistyczna stylistyka kieruje uwagę na precyzyjnie zaprojektowane detale podkreślające wysokiej klasy szlachetny charakter, tożsamość marki i zoptymalizowane właściwości aerodynamiczne BMW iX.

Pośrodku przodu pojazdu znajduje się ekspresyjna, ustawiona pionowo atrapa chłodnicy BMW. Ponieważ napęd elektryczny BMW iX wymaga jedynie niewielkiego dopływu powietrza chłodzącego, atrapa chłodnicy BMW jest całkowicie zamknięta. Zamiast tego pełni funkcję „inteligentnej” powierzchni. Pod przezroczystą powierzchnią atrapy chłodnicy BMW umieszczono kamery, radar i inne czujniki.

„Nerki” BMW iX opracowane i wyprodukowane w Centrum Materiałów lekkich i Technologii (LuTZ) BMW Group w Landshut są starannie zaprojektowanym symbolem inteligentnej mobilności. Pełnią rolę innowacyjnej, wielofunkcyjnej i zaawansowanej technicznie konstrukcji, przystosowanej do nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, dzięki którym BMW iX toruje drogę do zautomatyzowanej jazdy.

Inne ciekawe elementy wyglądu zewnętrznego BMW iX to najbardziej płaskie reflektory, jakie kiedykolwiek zastosowano w modelu BMW Group, ukryte w powierzchni drzwi klamki, wysuwane przyciskiem, bezramkowe szyby boczne, a także klapa bagażnika obejmująca cały tył oraz niezwykle wąskie lampy tylne.

Podobnie jak w przypadku atrapy chłodnicy BMW, wiele innych dyskretnie rozmieszczonych kamer i czujników, jak również ukryte płasko klamki drzwi, także wlew zbiornika na płyn do spryskiwaczy pod logo BMW na masce oraz kamera cofania ukryta w logo BMW na klapie bagażnika są przykładami stylistyki „Shy Tech” zastosowanej w BMW iX. Technologia pozostaje w tle, a jej działanie objawia się dopiero w momencie użycia.

Klienci mają do wyboru dwie wersje, łączące komfort z dynamiką, różniące się mocą silników oraz pojemnością akumulatora: xDrive40 z 300-konnym napędem i akumulatorem o pojemności 70 kWh daje zasięg na poziomie 400 km (masa 2,4 t); xDrive50 z 500-konnym napędem i akumulatorem 100 kWh pozwala pokonać przy pełnym akumulatorze nawet 600 km (masa 2,6 t).

redaktor naczelny