Alled Martinez Wiosna-Lato 2022

W nadchodzącym sezonie Alled-Martinez zmienia podejście do lat 70-tych. To odkrywanie stylu ulicznej w wersji początkującego dandysa, tzw. „Hustlera z lat 70.”. Projektant zderzył je z elementami stylizacji i dzisiejszego stylu ubierania się różnych kultur ulicznych, chociażby skaterów.

Marka wnika głębiej w swoje DNA i składa hołd pionierom, którzy po cichu stracili życie z powodu napiętnowania w wyniku AIDS. Jacques De Bascher, Antonio Lopez, Sterling Saint-Jacques, Joe Macdonald, Al Parker czy Roy Halston to tylko niektóre z ikon, uhonorowanych tytułem kolekcji – „Nieznanych bohaterów”. W kolekcji są tez subtelne odniesienia do seksu, homoerotyzmu i hedonizmu.

Oznakowane jockstrapy w pasie, mankietach i kołnierzyku, szorty i bomberki w nylonowych lub sportowych skarpetach z lat 70-tych, są połączone z workowatymi spodniami lub t-shirtami oraz bluzami z kapturem, które są wiązane na krzyż.

Denim – tym razem nie tylko z dzianiny – występuje w dwóch różnych wariantach: można go zobaczyć na wierzchu nałożonym na t-shirty lub gra solo w trzech różnych krojach. Paleta kolorów w kolekcji obejmuje nowe odcienie, poza monochromatycznymi i czerwonymi, które były tak powszechne w pracach Alleda. Ponadto chabrowy miesza się z bladym żółtym, aby przywołać kolory vintage z lat 70.

Projektant został też zainspirowany twórczością Toma Bianchi, nieżyjącego już Alvina Baltropa i Leonarda Finka oraz ich pracą na temat życia na nowojorskich dzielnicach w latach 70. Inspiracje czerpał też od Alaira Gomesa i jego poglądów na voyeuryzm.

Artyści, który przegrali walkę z AIDS jak m.in. Peter Hujar, David Wojnarowicz, Mark Morrisroe, Joe Brainard czy Patrick Angus – to też symbole tej kolekcji. Wszystkie te odniesienia są nasycone nowoczesnym podejściem na temat łyżwiarzy, a Larry Clark zarówno w jego fotograficznej kolekcji Rentboys z lat 70., jak i jego filmografii, ukazując styl życia tych współczesnych efebów, które żyją bez uprzedzeń.

Dzianina nadal odgrywa znaczącą rolę w ubraniach Dopasowanie do charakterystycznego stylu – dzianinowego krawiectwa – zostało przywrócone i jest noszone w znacznie łatwiejszy sposób, ponieważ luźne spodnie i kurtka są po prostu wiązane na ciele.

Oprócz krawiectwa, nieco hołduje się klasycznym skarpetom sportowym (wyraźne nawiązanie do fetyszu stóp). Zaczerpnięto to z czasów kiedy projektant kończył studia licencjackie w Central Saint Martins. Podkoszulek i spodenki rowerowe, które bawią się przezroczystością, uzupełniają ostateczny „white total look”, który jest teraz tradycją w pracy Alleda.

Kolekcja jest wystylizowana przez Adriana Bernala, najbliższego przyjaciela i współpracownika Archiego. Zdjęcia wykonał Jorge Perez Ortiz. Film wyreżyserował Marti Arbaizar, młody filmowiec, który niezwykle dobrze uchwycił podwójne życie postaci. Doskonale ucieleśnia to wolnego ducha, który wydobywa się z całej kolekcji.