fot. materiały prasowe

ZEGNA Wiosna-Lato 2025: Zmysłowa i lniana indywidualność lata

„Żadne dwie rzeczy nie są idealnie takie same”. Ta myśl stała się fundamentem najnowszego pokazu marki ZEGNA, który odbył się w surowym, przemysłowym budynku – miejscu dalekim od tętniącej życiem natury. Jednak wewnątrz tych białych ścian pojawiła się nieoczekiwana eksplozja lnu, która przejęła podłogę, otoczyła wybieg i przefiltrowała światło, wprowadzając życie do tego bezdusznego otoczenia.

Na pierwszy rzut oka, te „ostrza” lnu wyglądają na roślinne, ale po bliższym przyjrzeniu okazuje się, że są wykonane z metalu i pomalowane na żywy odcień tzw. żółci sentiero. Drgające niczym na otwartym powietrzu. To zderzenie natury i przemysłu, które spotykają się, zmieniają i nakładają w fantazji przemysłowej natury i naturalnego industrializmu, stanowi o esencji nowej kolekcji. Nowy rozdział ZEGNA promuje różnorodność jako sumę różnic oraz indywidualność, która wyłania się, gdy noszone elementy wyglądają pozornie identycznie. Ta inicjatywa dotyczy nas samych w „oazie lnu”.

Dyrektor artystyczny ZEGNA – Alessandro Sartori, nieustannie eksperymentuje z kształtami, postawami i tkaninami. Latem katalizatorem etosu marki jest wspomniany len – miękki i teksturowany, solidny, ale delikatny, zmysłowy, ale jednocześnie pysznie szorstki. „Oasi Lino”, jak nazywa go i samą kolekcję Sartori, definiuje letnią garderobę, która jest kwintesencją elegancji i swobody.

Sylwetki w kolekcji są miękkie i swobodne, z wyraźnym podkreśleniem sylwetki, która nawet bywa eksponowana w krótkich spodenkach. Płaszcze i kurtki mają otulające objętości, a wydłużone marynarki tworzą smukłą linię. Koszule dziane i overshirty wyróżniają się kołnierzami bez klap. Kultowa kurtka „Il Conte” została zaprezentowana w kilku wersjach – od odzieży wierzchniej i skórzanej, po kamizelki.

Na luźnych spodniach i kurtkach rozmieszczenie kieszeni sugeruje różnorodne postawy ciała i gesty, pozwalając noszącemu na pełne ich zdominowanie. Koszulki i dzianiny lniane zostały zaprojektowane jako odzież wierzchnia. Siatkowe i drukowane polo, noszone z dopasowanymi szortami, dodają zmysłowości.

Nowy loafer tzw. „mokasyn”, jest jedynym butem w pokazie, definiującym letnią, włoską elegancję. Abstrakcyjne nadruki z botanicznym motywem Oasi oraz miękkie, pojemne torby z zamszu, dopełniają kolekcję. Paleta barw – od neutralnych odcieni Bianco Zegna, Sentiero yellow, Sorgente blue, Sabbia, Faggio, Castoro, przez nuty Terracotta i Ortensia, po akcenty Nero Opaco – nadaje teksturom nowy wymiar.

W oazie lnu żadni dwaj ludzie nie są identyczni, co sprawia, że ich styl jest niepowtarzalny i trudny do uchwycenia. Kolekcja ZEGNA to ukłon w stronę indywidualności i różnorodności, które tworzą harmonijną całość.