Nowy trend: „The Portuguese girl”

Zaczęliśmy od „Parisian girls”, które ekscytowały nas swoją nonszalancją i szykiem. Potem przyszła era na „Copenhagen core” i coraz bardziej rosnący segment marek ze Skandynawii. Dzięki wygodnym i dopasowanym zestawom, marynarkom i falbankom marzenie Ganni było nie do odparcia. Jednak jedyną pewną trendów jest ich nieustająca zmiana. Dlatego też przyszła pora na zainteresowanie się dziewczynami z Portugalii, od których jeszcze wiele możemy się nauczyć. Wierzcie lub nie, ale to właśnie ten trend może zdecydowanie rosnąć w następnych miesiącach.

Wszystko zaczęło się od tego, gdy influencerka Vicky Montanari opublikowała na TikToku poradnik, z którego możemy dowiedzieć się jakich elementów garderoby potrzebujemy, aby stać się „The Portuguese girl”. Film szybko stał się viralem, a obejrzało go już 5,4 mln osób. Dziewczyny z całego świata podłapały trend i nagrywają tożsame wideo, w którym pokazują swoje outfity inspirowane portugalskim stylem.

Jak podkreśla jednak Barbara Kruk-Starzec, trend researcherka działająca na Instagramie pod pseudonimem „ciaobasia” nie chodzi do końca o sposób w jaki ubierają się portugalki, bo każdy kto był w tym kraju potwierdza, że większość kobiet ma styl znacznie inny od tego, który przypisujemy twórczyniom „portuguese girl”.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Vicky Montanari (@vicmontanari)

Jednak o to trochę chodzi w tych wszystkich kreowanych estetykach, mają one być charakterystyczne, często przerysowane. Jako społeczeństwo mamy tendencje do ich romantyzowania. W świecie algorytmów i powtarzających się treści niczym powietrza szukamy nowości, tym bardziej w tym sezonie, w którym wszystko jest beżowe i szare. Portuguese girl stanowi pewną opozycję do tego obecnego nurtu.

Barabra Kruk-Starzec, @ciaobasia – polska trend researcherka

Przyjmując koncepcję mieszania „niewłaściwych wzorów we właściwy sposób”, otwiera to świat możliwości, szczególnie jeśli chodzi o zabawę kolorami i warstwami. Takie podejście do ubierania sprzyja indywidualnemu stylowi, pozwala na eksperymentowanie z nieoczekiwanymi połączeniami i dobrą zabawę podczas ubierania się.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Post udostępniony przez Rita Montezuma (@ritamontezuma)

Portugalia przyciąga też uwagę gigantów mody ze średniej i wyższej półki, którzy chcą nadać swoim kolekcjom odrobinę iberyjskiej finezji. Jej znakiem rozpoznawczym jest wysokiej jakości rzemiosło i dziedzictwo zakorzenione w krajowej produkcji tekstyliów i obuwia.

Portugalia tworzy też niszę jako lider w dziedzinie zrównoważonej mody, a producenci wykorzystują materiały naturalne i te pochodzące z recyklingu. Inicjatywy promujące praktyki przyjazne dla środowiska podkreślają zaangażowanie kraju w modę odpowiedzialną, co stanowi atrakcyjną atrakcję dla marek poruszających się po wymaganiach świadomych ekologicznie konsumentów.

 
 
 
 
 
Wyświetl ten post na Instagramie
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Caetana Botelho Afonso (@caetanaba)