Kolekcja na sezon jesień-zima 2024/2025 rozpoczyna się od szkicu. To rzemieślnicza praktyka, na której Nicky Zimmermann zbudowała swój proces projektowania, i w tym sezonie nie jest to wyjątek; skupiając się na sztuce ilustracji mody na jesień 2024 roku.
Czerpiąc inspirację z lat 20., kiedy ilustracja mody była jedynym źródłem treści modowych, wzory zostały pozyskane ze stron klasycznych magazynów modowych. Ilustracja australijskiego aktora Barry’ego Otto, stworzona w latach 70. w ramach wcześniejszej kariery, odkryta przypadkowo i pozyskana od rodziny Otto, zdobi otwierający look. Ręczny szkic na graficznej sukience z jedwabistego burnoutu z dramatycznymi skrzydlatymi rękawami. Wzory tapet art-nouveau i sylwetki flapperów zostały zmodernizowane poprzez plecione frędzle na spagetti oraz delikatne suknie z koronki i szyfonu wiązane zbyt dużymi kokardami biustonoszowymi o inspiracji bieliźniarskiej.
Jeans pojawia się w nietypowych sylwetkach, szerokie spodnie i przestrzenne bluzki z kokardami. Teksturalne warstwy dodają ciepła na ten sezon, w postaci miękkich swetrów, puchatych sukienek tubowych i welurowych drapowanych topów. Bogata odzież wierzchnia oferuje eklektyczne połączenia tkanin i stylów, takie jak długi płaszcz z jedwabiu w panterkę; lub oversizowa skórzana bomberka.
Podążając za swoją inspiracją, grupa Bloomsbury – nieformalna grupa prominentnych artystów i pisarzy na początku XX wieku, w tym Virginia Woolf i Vanessa Bell – również stała się punktem odniesienia. Wzbogacając kolekcję o zakurzoną paletę kolorów i nawiązania do minionych epok. Zobaczymy m. in. czekoladowe body z koronki z welurowymi spodniami, panelowe sylwetki slipów z szyfonu w odcieniach sepia i męskie marynarki w kratę. Proste suknie z pelerynkami i błyszczące suknie zapewniają opcje na każdy nastrój. Rozszerzone godety wyściełane tiulową podszewką dodają zainteresowania i falban do kluczowych looków. W kolekcji pojawiają się również wzory w panterkę i cekiny.
Powietrze i objętość są kluczowymi motywami kolekcji – uchwycenie poczucia ruchu i lekkości z pierwotnego szkicu w rzeczywistym ubraniu jest punktem kluczowym dla Zimmermanna. Odważne, obszerne garnitury, rękawy nietoperza i sukienki malarskie na wybiegu i na rysunkach są jednymi i tymi samymi, ponieważ kształt, kolor, nawet nastrój i energia są przekształcane od pomysłu do rzeczywistości.