fot. materiały prasowe

Rokh x H&M: Eksperymentalna elegancja

H&M ogłosiło ostatnio swoją najnowszą współpracę z wschodzącą marką Rokh w ramach swojej cenionej serii projektów we współpracy z projektantami. Z radością ogłaszamy, że do współpracy zaproszono markę Rokh, cenioną za eksperymentalne podejście do podstawowych elementów garderoby pod okiem precyzyjnego projektanta koreańskiego pochodzenia, Rok Hwanga. Rokh jest podziwiany za inteligentne podejście do klasycznych wzorców, które można dostosować do indywidualnych potrzeb, wzbogacając je o niekonwencjonalną elegancję. Kolekcja, obejmująca odzież damska, męska i dodatki, trafi do wybranych sklepów oraz będzie dostępna online na hm.com od 18 kwietnia.

H&M prezentuje charakterystyczne elementy marki Rokh, począwszy od podwójnych trenczy po sukienki z odpinanym dołem, wraz z koronkowymi topami podkreślającymi sylwetkę i zabawnymi torbami w stylu biurowym oraz biżuterią stanowiącą mocny akcent.

Rokh stoi na czele nowej fali koreańskich projektantów, których koncepcyjne, a jednocześnie noszone na co dzień ubrania zachwycają obecną modę. Jesteśmy dumni, że możemy zaprezentować starannie wyselekcjonowaną kolekcję klasycznych, ale z innowacyjnym podejściem ubrań projektu Rok Hwanga i nie możemy się doczekać, aby zobaczyć, w jaki sposób nasi klienci je noszą.

Ann-Sofie Johansson, doradca kreatywny i szef projektów odzieżowych dla kobiet w H&M

Styl Roka Hwanga, dyrektora kratywnego marki Rokh – koreańskiego pochodzenia, który dorastał w Teksasie i studiował w Wielkiej Brytanii – od razu przyciąga uwagę. Jest inteligentny, przemyślany, elegancki, ponadczasowy i buntowniczy – wszystko na raz. Jego ubrania odznaczają się eksperymentalnym charakterem. Rok przeprowadza analizy, testy, na nowo wyobraża sobie poszczególne elementy i je rekonstruuje. Powstałe modele są koncepcyjne, wręcz awangardowe — a jednocześnie niezwykle wyrafinowane, dostosowane do określonego przeznaczenia i przyjemne w użytkowaniu.

Po zakończeniu współpracy z najbardziej znanymi markami w branży odzieży damskiej, Hwang w 2016 roku założył swoją własną markę, a zaledwie trzy lata później zaczął prezentować swoje kolekcje na Paris Fashion Week. Rok jest wschodzącą gwiazdą w świecie mody, cieszącą się rzeszą oddanych fanów. Wraz z H&M, Hwang stworzył kolekcję, która ponownie rozważa i zręcznie obala kluczowe elementy klasycznej garderoby o charakterze formalnym. W ofercie znalazły się produkty dla kobiet i mężczyzn, w tym dwuwarstwowe trencze, sukienki z odpinanym dołem, gorsetowe topy, spodnie i jeansy w nowych odsłonach, stonowane topy z kwiatowymi wzorami, plisowane spódnice w zestawie z pasującymi rękawiczkami i rajstopami, a także bielizna i T-shirty z logo, dwukolorowa metaliczna biżuteria o geometrycznych kształtach oraz intrygujące akcesoria inspirowane stylem biurowym, takie jak torba aktówka i kopertówka.

Rokh dla H&M zgłębia zawiłości — oraz potencjał — krawiectwa, przy czym Hwang dodaje dodatkowe warstwy do swoich ubrań, scala i dubluje poszczególne części, wykorzystując elementy z jednego modelu jako uzupełnienie innego, tak jak w przypadku sukienki trenczowej. Prezentuje cichy rodzaj radykalizmu, przełamując utarte wzorce i oferując nowe alternatywy.

Kolekcja wyróżnia się dużą możliwością modyfikacji. Poszczególne elementy można nosić warstwowo, przekształcać, a nawet nosić w niestandardowy sposób, wiele z nich ma odpinane i regulowane detale, takie jak obszycia z haczykami i zapięcia na guziki. Są to interaktywne elementy, nie tylko dekoracyjne, lecz także zapraszające użytkownika do eksperymentowania i tworzenia własnych propozycji, nadając każdemu modelowi niepowtarzalny charakter.