Zgodnie z życzeniami rodziny Virgila, grupa Mercedes-Benz ma zaszczyt przedstawić projekt Maybach – współpracujący elektryczny samochód pokazowy, który ma inspirować następne pokolenie i na zawsze kwestionować status quo samochodu jako pojazdu tylko do przemieszczania się.
Zamiast organizowania imprezy, Mercedes-Benz składa hołd Virgilowi Ablohowi, otwierając drzwi Muzeum Rubell, aby w dniach 1–2 grudnia zaprezentować publiczności projekt marki Maybach, do którego dostęp mają wyłącznie studenci z lokalnej szkoły projektowania. Skromny wkład do ogromnej spuścizny Virgila to samochód pokazowy Mercedes-Maybach, który jest przykładem możliwości przyszłego projektowania i jest wynikiem ciągłej współpracy z erudytą, architektem, dyrektorem kreatywnym, projektantem mody i filantropem, napędzany wspólną pasją do wzbogacania rozmów na temat luksusowego designu. Pokazanie projektu zbiegło się z tragiczną wiadomością o śmierci projektanta.
Każdy element prototypu został zbudowany od podstaw. Abloh, we współpracy z Gordenem Wagenerem, zinterpretował luksusową tożsamość Mercedes-Maybach za pomocą nowego języka projektowania i przesunął granice funkcjonalności, stylu i wspólnej kreatywności. Podwozie, które zainspirowane jest wspaniałymi terenami, reinterpretuje tradycyjną miejską markę w wyraźnie terenowym środowisku. 2-miejscowe, terenowe coupé z napędem akumulatorowym łączy w sobie ogromne proporcje Gran Turismo. Wszystko dzięki dużym terenowym kołom i charakterystycznym dodatkom.
Kluczem zarówno dla Abloh, jak i Wagener była odpowiedzialna wizja przyszłego projektowania samochodów. Całkowita swoboda twórcza – niezwiązana wymaganiami produkcyjnymi – umożliwiła zespołom projektowym wyobrażenie sobie, jak może wyglądać przyszłość elektrycznych podróży. Na przykład pod przezroczystą powierzchnią przedniej maski samochodów pokazowych znajdują się ogniwa słoneczne, które zwiększają zasięg samochodu.
Projekt Maybacha, który nigdy nie boi się inicjować rozmowy poprzez prowokacyjne projektowanie, jest wyrazem pasji Abloh do kwestionowania status quo i ponownego pisania zasad projektowania aspiracyjnego. Charakterystyczny „faktor” prototypu Maybacha wynika nie tylko z jego zapierających dech w piersiach rozmiarów – prawie sześciu metrów długości – i cech charakterystycznych, ale przede wszystkim z unikalnych kontrastów. Są to przede wszystkim autentyczne elementy stylistyczne Mercedes-Maybach, które łączą się harmonijnie z nowym motywem projektowym Outdoor Adventure.
Siła pracy Abloha tkwiła nie tylko w projekcie produktu, ale także w rozmowach badawczych, które zapoczątkowały jego pracę przy tym projekcie.