W kolekcji na sezon wiosna-lato 20203, dyrektor artystyczny Nigo poszerza i udoskonala wszechświat ustanowiony przez niego samego w debiutanckiej kolekcji z zeszłego sezonu.
Zainspirowany postawą Kenzo Takady – który konsekwentnie rozwijał swoje pomysły z sezonu na sezon – Nigo udoskonala filozofię marki „real-to-wear” czyli takiej, która naprawdę nadaje się do noszenia i nie stanowi mody wysokiej. Kolekcja jest też wsparta motywami z archiwum prac Kenzo Takady. Poprzez unikalny, japoński pogląd na Paryż, który podzielał założyciel i jego spadkobierca.
![](https://oczy-mag.pl/wp-content/uploads/2022/07/oczymag-kenzo-wiosna-lato-2023-1-1-1067x1600.jpg)
![](https://oczy-mag.pl/wp-content/uploads/2022/07/oczymag-kenzo-wiosna-lato-2023-7-1067x1600.jpg)
![](https://oczy-mag.pl/wp-content/uploads/2022/07/oczymag-kenzo-wiosna-lato-2023-13-1-1067x1600.jpg)
![](https://oczy-mag.pl/wp-content/uploads/2022/07/oczymag-kenzo-wiosna-lato-2023-17-1-1067x1600.jpg)
![](https://oczy-mag.pl/wp-content/uploads/2022/07/oczymag-kenzo-wiosna-lato-2023-23-1-1067x1600.jpg)
![](https://oczy-mag.pl/wp-content/uploads/2022/07/oczymag-kenzo-wiosna-lato-2023-33-1-1067x1600.jpg)
Dla Nigo proces twórczy przywołuje wspomnienia o jego własnym odkryciu Kenzo kiedy był jeszcze nastolatkiem i otaczała go zewsząd moda m. in. DC Comics z lat 80. Były to postaci, które wyróżniały się użyciem kolorowych i kreskówkowych motywów zwierzęcych.
Kontrast między nimi stworzył w Japonii wieloaspektowe środowisko stylistyczne. Niszową scenę napędzaną grafiką, przesyconą tęsknotą za modową kulturą Paryża, której duch ożywia właśnie w nowej kolekcji Kenzo na sezon wiosna-lato 2023.