Na sezon wiosna-lato 2023 Area odkrywa piękno owoców i ich symboliczne znaczenie w sztuce i popkulturze oraz przygląda się różnym etapom, na których owoce są reprezentowane w kulturze i jej działach takich jak malarstwo, rzeźba, taniec czy performance.
Świeże i żywe owoce zazwyczaj reprezentują obfitość, płodność, witalność i młodość. Jednak w stanie rozkładu owoc może oznaczać śmiertelność i reinterpretować cykl życia. Area te koncepcje ukazuje na nowo za pomocą różnych haftów, technik zdobienia, metaloplastyki i konstrukcji poprzez motywy winogron, bananów i arbuza.
Winogrona historycznie symbolizowały obfitość, płodność i pobłażliwość, jednak w tym sezonie Area przełożyła ten motyw na coś bardziej zmysłowego i mroczniejszego. Na przykład koronkowe wyroby pończosznicze. Opracowali konstrukcję winorośli winogrona w ręcznie wykonane kruczoczarne metalowe łodygi, które są osadzone w tysiącach czarnych kryształów Swarovskiego. Ta koncepcja jest rozwijana także jako dramatyczne obroże, kolczyki i pełna uprząż z winorośli.
Na początek przekształcili klasyczną kwiecistą koronkę Chantilly w body i wyroby pończosznicze z koronki winogronowej, prawie jak druga skóra. Następnie eksperymentowali z ideą rozkładu, więc stworzyli okrągłe wycięcia przypominające winogrona w koronce, wyhaftowując strusie i kogucie pióra wokół krawędzi, tworząc serię postrzępionych dziur po winogronach. Eksplorując motywy gnijących owoców, Area stworzyła także muszki owocówki w pięknej biżuterii couture oraz jako ozdoby na rzeźbionym smokingu z czarnej wełny z jedwabiu.
Natomiast banany to owoc, który symbolizuje seks, śmierć i wolność. Sugestywny i kontrowersyjny. Area przeniosła ten temat na hafty, drapowania oraz konstrukcje. Area poszukiwania rozpoczęła od kultowych odniesień do popkultury bananów i dzieł sztuki. Przede wszystkim naładowana seksualnie okładka albumu Andy’ego Warhola „The Velvet Underground & Nico” z 1967 roku, która przedstawia dojrzałego obranego banana, pod którym widać różowy miąższ. Ta specyficzna grafika została przerobiona przez The Guerrilla Girls, które to wzięły banana Warhola i powieliły go w duże „zero”, podkreślając brak kobiecej reprezentacji w sztuce. Ten artystyczny performance stał się wezwaniem do działania, domagającym się uznania artystek w branży zdominowanej przez mężczyzn.
Area wzięła kultowe banany i stworzyli dzieło sztuki z bogatych żółtych kryształów i koralików z rozkładającymi się brązowymi plamami w błyskotliwych cekinach. Banany w kolekcji są umieszczone między innymi w głębokim topie bez ramiączek i wyciętej minispódniczce z naszym charakterystycznym haftem.
Area chciała podkreślić drapowanie i swoją mniej „uporządkowaną” stronę. Metry płynnego jedwabnego dżerseju są drobno pofałdowane w płaskie bananowe panele i połączone złotymi fasetowanymi „czapkami”. Razem tworzą dopasowaną plisowaną suknię w kształcie banana z wycięciami.
Ważnym odniesieniem do bananów jest spódnica noszona przez Josephine Baker. Kiedy Josephine Baker przyjechała do Paryża, poczuła, że panuje moda na czarną kulturę i rozrywkę, więc wykorzystała stereotypy dotyczące swojej tożsamości i osobowości, aby zbudować postać, którą niszczyła podczas swoich występów, nieustannie dekonstruując i rekonstruując pojęcia rasy, płci i seksualność poprzez performans. Jej przełomowy wynalazek paska bananowego stał się potężnym narzędziem, które odzyskało jej tożsamość i wyrosło na międzynarodową supergwiazdę, co było szczególnie rzadkie wśród czarnych kobiet w latach dwudziestych XX wieku.
Aby uczcić historyczny wpływ marki Baker, marka stworzyła trójwymiarowe banany ze strukturalnego czarnego aksamitu i dżinsu ombre, a końcówki wykończono wyrzeźbionymi skuwkami z 24-karatowego złota. Trójwymiarowe kształty bananów zostały następnie zwielokrotnione w pierścienie bananów, aby stworzyć monumentalną aksamitną suknię bananową w kształcie piramidy.
W kolekcji jest również arbuz. Ten owoc symbolizuje życie i miłość, obfitość i płodność. Owoce zmieniają wygląd w zależności od sposobu krojenia, dlatego zastosowano tę koncepcję do krawiectwa couture. Zaczęto myśleć o melonie pokrojonym na ćwiartki i o tym, jak mogliby powiększyć te proporcje do rzeźbiarskich elementów couture, takich jak haftowana czarna podwójna księżna i różowa błyskotka lub dramatyczny czarny smoking z kapturem, oba wykończone złotymi metalowymi nasionami.