fot. materiały prasowe

Gestuz Jesień-Zima 2021/2022

Brąz to nowa czerń

Gestuz to marka zakorzeniona w łatwości skandynawskiego wzornictwa. Jednocześnie buntuje się przeciwko niemu, subtelnie zmieniając i aktualizując klasykę. Kolekcje marki obejmują codzienne życie kobiet zaszczepiając poczucie, że nie ma jednego poprawnego sposobu na ubieranie się.

To miał być pierwszy pokaz na wybiegu od początków istnienia marki. Obecne ograniczenia wymagały innego ujęcia, a marka zdecydowała się na klasyczny pokaz, bez fizycznej obecności publiczności. Pokaz na wybiegu został nagrany, co daje widzowi możliwość odkrycia kolekcji na wybiegu.

Pokaz Gestuz na jesień-zimę 2021 łączy to, co cyfrowe i fizyczne. Marka prezentuje projekty AW21 na wybiegu obok siebie na gigantycznych ekranach, pokazując krótkie fragmenty i materiały kolekcji. To reinterpretacja filmów i obrazów, które mógłbyś złapać na telefonie, gdybyś był tam fizycznie oglądając pokaz.

W samej kolekcji dominują różne odcienie brązu, które są używane do stonowanych stylizacji. Pojawiają się też akcenty jasnego błękitu i ciemnej zieleni, tworzące kontrast. Skórzane, androgyniczne garnitury i nowe spojrzenie na zimową garderobę pokazują, że Sehested, czyli dyrektor kreatywny marki zainspirował się siłą kobiet lat 90.

Gestuz kontynuuje też prace nad zwiększeniem wykorzystania bardziej zrównoważonych materiałów. Najnowsza kolekcja wykonana jest w co najmniej 75% z bardziej ekologicznych materiałów, takich jak bawełna organiczna, tencel, wiskoza EcoVero, czy wełna z recyklingu. Dodatkowo kolekcja zawiera pierwsze egzemplarze wykonane z przetworzonego jedwabiu.

redaktor współpracujący