fot. materiały prasowe

CLSH: Kupuj lepiej na dłużej

Nowa marka modowa w Polsce

W branży mody damskiej pojawiła się nowa marka odzieżowa CLSH – CLash Shapes Her. Jej projekty wyróżniają się autorskimi, wyrazistymi printami i specjalnymi rozwiązaniami, które pozwalają na dostosowanie do różnych typów kobiecej figury. Finalnie dają wyjątkowe możliwości różnych stylizacji w myśl idei „one dres many styles” („jedna sukienka, wiele styli – tłum. red.) . Firma działa transparentnie na każdym etapie produkcji, stawia na certyfikowane materiały i innowacyjne sposoby projektowania. 

Marka proponuje uzupełnienie kapsułowej garderoby o wyjątkowe wzory w dobrze opracowanych krojach. Dlatego sukienka CLSH to sukienka na lata. Wszystkie printy i połączenia kolorystyczne są tworzone przez projektantkę firmy od podstaw, począwszy od zgłębiania inspiracji przez rysunek po pieczołowicie opracowywane detale. 

One dress many styles 

W procesie projektowania wszystkie modele są szczegółowo omawiane pod kątem odmiennych typów kobiecej figury. Dlatego zawierają dodatkowe rozwiązania konstrukcyjne, które sprawiają, że finalny produkt może dobrze wyglądać na wielu różnych sylwetkach. Co więcej, każda sukienka, top, czy spódnica jest prezentowana w kilku stylizacjach zgodnie z przyjętą koncepcją „one dres many styles” – na biznesowe spotkanie, uroczystą kolację, wyjście na wernisaż sztuki czy rockowy koncert. 

Transparentność – praktyki, które obowiązują tu i teraz 

Wybór materiałów, procesy produkcyjne i dystrybucja prowadzone są w zgodzie z najbardziej aktualnymi informacjami o zrównoważonej produkcji w przemyśle tekstylnym i odzieżowym. Zespół CLSH stale rozwija swoją wiedzę na temat wytwarzania odzieży w przyjazny planecie sposób, tak aby stosowane działania na bieżąco udoskonalać. Nad rozwojem w tym zakresie czuwa projektantka mody mająca wieloletnie doświadczenie na rynku międzynarodowym. 

Wszystkie kolekcje CLSH powstają według zasady: kupuj lepiej na dłużej. Brand oferuje ubrania z certyfikowanychmateriałów typu wiskoza, cupro, czy modal, których produkcja ogranicza użycie szkodliwej chemii, nadmiarowych ilości wody oraz oparta jest na odnawialnych źródłach energii i regulowanym pochodzeniu surowców. Pracuje z materiałami certyfikowanymi Oeko-Tex 100, ECOVERO™, LENZING™, TENCEL™, GRS (Global Recycled Standard) i Vegan.

Drukowane tkaniny powstają w Turcji techniką druku cyfrowego, który zużywa mniej energii, wody i chemii niż tradycyjne metody. Producentem jest firma Ipeker, która stosuje się do europejskich standardów i posiada międzynarodowe certyfikaty. Z kolei wszystkie nadruki na t-shirtach produkowane są w kooperacji z polską pracownią sitodruku i projektowania BLOT z Łodzi, która tworzy przy użyciu ekologicznych farb wodnych z certyfikatem Oeko-Tex 100.

Za każdym razem pod uwagę brana jest również instrukcja użytkowania poszczególnych tkanin między innymi w celu edukacji klientek, jak nosić i dbać o odzież, aby wydłużyć jej żywotność. 

Kolekcje powstają w Polsce w limitowanych seriach. W pracy nad prototypami wykorzystywane jest oprogramowanie 3D, które redukuje liczbę odszywanych sampli przedprodukcyjnych i zużycie papieru, co ostatecznie wpływa również na ograniczenie transportu między firmą a szwalnią. Opakowania wysyłkowe powstają w 90% z materiału z recyklingu i nadają się do ponownego przetworzenia. Dodatkowo ich produkcja wspiera program zalesienia planety One Tree Planted.org. 

Świadomą decyzją marki jest również rezygnacja z używania poliestru i bawełny konwencjonalną oraz organicznej ze względu na ich wpływ na środowisko naturalne i powiązania z łamaniem praw człowieka.

redaktor naczelny