Marka Bytom od lat w swoich kolekcjach i komunikacji nawiązuje do polskiej kultury i sztuki, zarówno klasycznej jak i współczesnej. Wielokrotnie zapraszaliśmy do udziału w kampaniach wybitne osobowości – aktorów, muzyków, fotografów, pisarzy. Współpracujemy z uznanymi artystami i przypominamy o wybitnych postaciach tworząc kolekcje ubrań. Patronujemy wydarzeniom artystycznym.
Obecna kolekcja proponowana przez markę Bytom i kampania ją promująca – są wyjątkowe. Wynika to z faktu, że marka Bytom obchodzi w tym roku 75 rocznicę istnienia.
Ten niezwykły jubileusz podkreśliliśmy, tworząc dwie mocno osadzone we współczesnym designie kolekcje – Retro Future oraz Monogram. Obie są polską odpowiedzią na najnowsze trendy w światowej modzie męskiej. Kampania jesień-zima 2020 zrealizowana została we wnętrzach jednego z najpiękniejszych muzeów w Polsce – Muzeum Narodowego w Warszawie.
Autorka sesji i reżyserka filmu, Zuza Krajewska, zaprosiła do współpracy przy kampanii dwóch bardzo zdolnych twórców – operatora filmowego Mateusza Dziekońskiego i kontratenora Michała Sławeckiego.
Dostojne wnętrza muzeum zestawione z nowoczesnymi stylizacjami, w których łączymy formal z casualem lub streetwearem, plus charyzma światowej klasy modela – stworzyły poetycki, bardzo współczesny obraz. Wspaniały głos Michała Sławeckiego w utworze “Vedro con mio diletto” z opery “Il Giustino” Antonio Vivaldiego, doskonale podkreślił niesamowitą atmosferę filmu.
Na zdjęciach i filmach wykorzystywanych w kampanii pojawiły się wybrane dzieła, z liczących ponad 800 tys. obiektów zbiorów sztuki polskiej i światowej Muzeum Narodowego, a także modernistyczna architektura samego budynku. Wyjątkową 75 rocznicę marka Butom postanowiła podkreślić, pokazując jedno z najbardziej rozpoznawalnych dzieł w historii polskiego malarstwa – obraz „Bitwa pod Grunwaldem” Jana Matejki.
Kolekcja Retro Future reprezentuje eklektyzm w modzie, łączy wzory tkanin z minionych lat, ukazując je we współczesnym wydaniu krawieckim: nowy formal i nowy casual. Kolekcja Bytom Monogram wykorzystuje literę B, tworząc nawiązujący do klasyki polskiego designu, i jednocześnie bardzo nowoczesny, wzór. Wprowadziliśmy go w niemal każdy element projektowanej garderoby – od garnituru do dresu.