Tyxo: Męskie koszule szyte na miarę

TYXO to nowa polska marka oferująca męskie koszule szyte na miarę, projektowane całkowicie online i zdalnie. Jak to możliwie? Miarę z użytkownika zbiera aplikacja, której algorytm opracowuje indywidualny model 3D na podstawie dwóch zdjęć wykonanych telefonem np. w domu. Następnie klient wybiera z dostępnych kolekcji konkretny model koszuli. Samo ubranie jest szyte w jednej z zaprzyjaźnionych szwalni na terenie Polski i dostarczane w ciągu 20 dni. 

W ten sposób TYXO rozprawia się z problemem niedopasowanych ubrań, godzin zmarnowanych w przymierzalniach i odrealnionej rozmiarówki. Jednocześnie marka odświeża legendę krawca i ubrań szytych na miarę, dodając do dotąd ekskluzywnego i drogiego procesu nowoczesne technologie, które sprawiają, że wygoda i dobry styl są dostępne dla każdej sylwetki. Czy w historii mody użytkowej zaczyna się właśnie nowy rozdział? 

Poza pudełkiem

Pomysł na nową markę narodził się z codziennych doświadczeń założycieli. Trzech mężczyzn i jedna kobieta, specjaliści różnych, odmiennych dziedzin, postanowiło założyć start-up, który wprowadzi zakup koszuli na nowy, komfortowy poziom.

Od początku słyszeliśmy, że „tego nie da się zrobić tak, żeby działało. Wszyscy jednak wywodzimy się z innych dziedzin niż moda. Być może właśnie dzięki temu nie blokowały nas ograniczenia branży fashion i udało nam się opracować produkt poza schematem. 

Bartosz Jaworski – Horoszkiewicz, współzałożyciel i dyrektor generalny TYXO

Koszula pasuje do właściciela, a nie odwrotnie

Koszula na miarę kosztuje około 700 złotych. Do ceny należy doliczyć przymiarki i ewentualne poprawki. TYXO oferuje swój produkt za 399 złotych. Co ważne, cały proces mierzenia trwa tyle co zrobienie dwóch zdjęć. Twórcy liczą, że w ten sposób uda im się przekonać klienta do idei ubrań indywidualnych. Przed firmą duże wyzwanie, ponieważ Polacy rzadko pamiętają o tym, że mogą kupić koszule na miarę i zadowalają się ofertą sieciową.  

Dyskusja o normalizacji ciała w Polsce dopiero się zaczyna. Wierzymy, że nasza aplikacja ją przyspieszy. Mamy też nadzieję, że nasz sklep zmieni podejście mężczyzn do mody i przekona ich, że ponadczasowy styl nie musi być efektem godzin spędzonych w przymierzalni, że jest dostępny dla każdego bez względu na obwód w pasie czy bicepsie. Dlatego proponujemy powrót do korzeni i ubrania szyte na miarę. Jeśli coś jest dopasowane do człowieka, zostanie z nim na lata. Jeśli jest wygodne i trwałe, będzie noszone codziennie.

Bartosz Jaworski – Horoszkiewicz, współzałożyciel i dyrektor generalny TYXO

Zamiast przymiarek dwa zdjęcia

Start-up wykorzystuje wirtualną miarę krawiecką zamkniętą w przejrzystej aplikacji. Program wykorzystuje sztuczną inteligencję do skanowania sylwetki za pomocą aparatu w telefonie, następnie na bazie dwóch zdjęć tworzy precyzyjny model 3D. Proces – a przynajmniej ten po stronie użytkownika – jest nieskomplikowany i szybki.

Koszulę w TYXO można zamówić będąc w domu, w pracy, na wakacjach. Wystarczą dwa zdjęcia przygotowane według wskazówek na naszej stronie. W skrócie: zakładamy dopasowany t-shirt, ustawiamy telefon pionowo (pod kątem 90°) i robimy zdjęcie sylwetki – z przodu i z boku. Aplikacja na bieżąco będzie sygnalizować kolejne kroki i korygować postawę. To wszystko!

Wojciech Szwarc, współzałożyciel TYXO

Odpowiedzialna personalizacja

Po zapisaniu zeskanowanych wymiarów użytkownik przechodzi do e-sklepu, w którym wybiera interesujący go model z kolekcji. To wszystko bez wychodzenia z domu, kolejek do kasy czy straconych godzin w przymierzalniach galerii handlowych. Finalnie klient nie tylko otrzymuje produkt całkowicie spersonalizowany, ale wykonany w Polsce i z wysokiej jakości materiałów.

Nasze koszule mają prosty skład, powstają w 100% z bawełny. Tkanina jest bardzo miękka w dotyku, ale i wytrzymała, oddycha, znakomicie wchłania wilgoć. Idealny materiał na drugą skórę. Korzystamy z certyfikowanych tkanin i nici produkowanych w Portugalii i w Czechach. Same guziki z imitacji masy perłowej są sprowadzane z Niemiec. Dodatkowo wszystkie koszule są szyte w lokalnych szwalniach na Śląsku i w Małopolsce. Dbamy o każdy detal produktu, ale także o warunki i środowisko, w jakich pracujemy. Szyjemy tyle, ile rzeczywiście jest potrzebne. Myślę, że klienci docenią ten rozsądek i krok w kierunku rynku Slow Fashion.

Angelika Szwarc, współzałożycielka TYXO

Marka ruszyła ze sprzedażą w kwietniu tego roku. Aktualnie klienci mogą skorzystać z rabatu w wysokości 40% na pierwszą koszulę. Więcej informacji na stronie www.tyxo.pl. Na rynku pojawiła się właśnie nowa kolekcja (różne warianty tkanin i kolorów), z której jak mówią przedstawiciele marki – można wybrać koszulę na każdą okazję.