Bursztyn, choć jest wszystkim znany, to nie często trafia w gusta osób lubiących nowoczesne wzory i design. Kojarzony głównie z nadmorskimi kurortami i straganami z babciną biżuterią, jantar w końcu został skutecznie odczarowany. Marta Naser – nowa marka polskiej biżuterii, wnosi powiew świeżości na rynek. Wzory Marty Naser są doceniane nie tylko w Polsce, ale również za granicą, gdzie bursztyn bałtycki jest jednym z najcenniejszych kruszców.
Sopot jest miejscem gdzie powstało już kilka znanych polskich marek. Miasto zainspirowało również Martę Naser, która założyła swój brand podczas pandemii, jakby na przekór temu trudnemu czasowi. Biżuteria jest przepełniona słońcem i przekonuje niejednego sceptyka do zakochania się w naszym bałtyckim złocie, a nawet porzucenia – ostatnio tak modnych kamieni naturalnych na rzecz polskich, bałtyckich bursztynów.
Marta, krótko po przeprowadzce ze stolicy do Sopotu założyła swoją markę. Pandemiczne rewolucje i wiele życiowych zmian skierowały jej kroki do Trójmiasta, gdzie osiedliła się w poszukiwaniu spokoju i bliskości z naturą.
Sopot bursztynem stoi lecz tradycyjne wzory biżuterii zupełnie nie oddają jego piękna. Tworząc moją markę chcę odczarować bursztyn i nadać mu nowy charakter. Czym się wyróżnia moja biżuteria? Regularne kształty, fasetowanie, delikatne wzory i przede wszystkim połączenie ze złotem odświeżające postrzeganie bursztynu. Wzory są w większości unisex i noszone zarówno przez kobiety jak i mężczyzn. Przez pierwsze miesiące w Sopocie dojrzewała we mnie myśl – niesprawiedliwego według mnie podejścia do bursztynu. Toporne, kształty brudne srebro, brak szlifowania jantaru przywodzą na myśl nadmorskie stragany i hordy turystów na bulwarach. Wakacyjne zakupy dodatków z bursztynów są traktowane bardziej jako niechciane pamiątki z nad morza, która lądują w szufladzie pomiędzy magnesami i starymi brelokami z wakacji. W nowoczesnej szafie jantar nie stanowił integralnej części codziennych czy wyjściowych stylizacji, a moje wzory to skutecznie zmieniają.
Marta Naser, założycielka marki
Biżuterię Marty Naser doceniają nie tylko klienci z Polski, założycielka marki sprzedaje swoje produkty w krajach arabskich, w tym w Omanie, Iraku i Arabii Saudyjskiej, gdzie bursztyn bałtycki, zwłaszcza biały i mleczny są najbardziej doceniane.
Choć względy estetyczne są ważne przy wyborze akcesoriów, to nie są jedyne. Bursztyn jest talizmanem, podobnie jak popularne teraz kamienie naturalne i kwarce. Jantar usuwa negatywne energie z aury jak i z pomieszczeń. Wspomaga w stanach lękowych i depresji. Co szczególnie ważne w zimie, naturalnie jonizuje powietrze. Wpływa też na zdrowie dorosłych, a dzieciom przynosi ulgę przy bolesnym ząbkowaniu.