fot. materiały prasowe

Han Kjøbenhavn Jesień-Zima 2023/2024

Han Kjøbenhavn prezentuje swoją kolekcję na sezon jesień-zima 2023/2024 na Tygodniu Mody w Mediolanie, dzięki połączeniu rzeźbiarskiego projektu i globalnej współpracy z twórcami kultowej serii gier – Diablo.

Najnowsza kolekcja pret-á-porter zatytułowana „Chthonic Penumbra” duńskiego domu mody, to artystyczny kierunek, w którym rzeźbiarskie kształty, organiczne krzywe i brutalistyczne elementy projektowe napędzają ekspresję projektanta.

Kolekcją kierują ręcznie robione buty ze ściągaczami, chromowane rzeźby wkomponowane w ubrania i sukienki, specjalne techniki drapowania i lekkie chromowane okulary. Sztuczne futro, wegańska skóra, pióra i perły to dominujące materiały w kolekcji, które tworzą surowy, ale elegancki charakter stylizacji. Skala kolorów w odcieniach szarości i czerni, z delikatnym akcentem bieli i chromu, tworzy kontrast dla form i kształtów.

Praca z Blizzard Entertainment to jedna z najbardziej naturalnych kolaboracji, jakie kiedykolwiek wykonałem. Dzielimy się wizjami, estetyką i kreatywnymi poglądami, co sprawiło, że praca nad ta kolekcją była dla nasogromną przyjemnością.

Jannik Wikkelsø Davidsen – Założyciel i dyrektor artystyczny Han Kjøbenhavn

Gęstej i dramatycznej surowej atmosferze towarzyszył dystopijny i brutalny dźwięk, który stanowił tło dla intensywnie emocjonalnych wrażeń wizualnych. Stworzyło to ramy, dzięki którym rozpoczęcie globalnej współpracy między Hanem Kjøbenhavnem, a Diablo® IV (niezwykle oczekiwaną kontynuacją serii gier popularnej w latach 00.) ujawniło ekskluzywne projekty współpracy na wybiegu. Kreacje są prezentowane na przyciągających wzrok krwistoczerwonych tkaninach, w tym siatce i gumie, wraz z charakterystycznymi rzeźbiarskimi odniesieniami projektanta marki Hana Han Kjøbenhavn.

Dopasowane body z wyhaftowanym logo nowej części Diablo ukazywało wizję firm, aby „piekło było pięknym miejscem”.

Wizualna ekspresja w grze i sposób, w jaki pracuję, mają wiele podobieństw, co dało mi możliwość prawdziwego połączenia dwóch światów i związanych z nimi emocji. Praca z tak już kultową marką modową jak Han Kjøbenhavn to niezwykle ekscytujące posunięcie dla Blizzard Entertainment i nie możemy się doczekać, aby w przyszłości zaprezentować jeszcze więcej.

John Mueller – Dyrektor artystyczny Diablo IV

Diablo IV to gra, której premiery nie może się doczekać wile ludzi na całym świecie, a możliwość łączenia się ze światem mody w tak autentyczny i oryginalny sposób to przyjemność. Kreacje zostały pokazane wyłącznie podczas Tygodnia Mody w Mediolanie, a kolekcja podkreśla synergię i wizje obu marek.

Han Kjøbenhavn cieszy się już powszechnym uznaniem i szczyci się duża rozpoznawalnością w branży. Diablo jest okrzyknięte grą definiującą gatunek, a warta część nadchodzi jako kolejna odsłona epickiej serii. Współpraca między dwoma tytanami w swoich dziedzinach stanowi zacieranie się odmiennych światów mody i gier.