fot. materiały prasowe

Victoria Beckham Jesień-Zima 2023/2024

Zabawa w przebieranki to instynkt, który nigdy nie zanika. Od dziecięcych przyjęć kostiumowych po buntownicze strojenie się nastolatków. To impuls do zmiany wyrażania siebie poprzez ubrania, który jest zawsze ekscytujący. W kolekcji na sezon jesień-zima 2023 Victoria Beckham bada tę konstrukcję charakteru poprzez eklektyczną i ekscentryczną propozycję looków.

Zainspirowana niekonwencjonalnymi kobietami, które tworzą jej rozwijającą się społeczność, drugi pokaz projektantki w Paryżu jest hołdem dla eksperymentalnego i nieustraszonego podejścia do stylu. Zaraźliwej pasji do sztuki ubierania się, która rozpaliła jej własną miłość do mody i nadal napędza jej pracę.

Na zaproszenie Victorii Beckham – Drew Barrymore, przyjrzała się w kampanii zdjęciowej promującej kolekcję postaci Edith Bouvier Beale, granej przez aktorkę w filmie „Grey Garden” w 2009 roku. Na podstawie filmu dokumentalnego o tym samym tytule z 1975 roku – znanego źródła inspiracji dla projektantki – jej występ świętuje fascynujący związek małej Edie z ubraniami. To nieprzewidywalny glamour, charakterystyczny dla podejścia Edie do ubierania się, kształtuje kolekcję opartą na eklektyzmie obserwowanym przez wyrafinowany pryzmat nowoczesności.

Sukienki chaotycznie skomponowane z surowych patchworków z plisami nadają sylwetce ekscentryczny ton. Ozdobione są dużymi piórami, które służą jako podstawa całego lotku. Złudzenie optyczne i nadruki skupiają się na fakturze, która jest centralnym elementem kolekcji. Od gry cieni na przezroczystości po powierzchnie i rzeczy, które nie są tym, czym się wydają, efekty nasycają ubrania i akcesoria magnetycznym poczuciem dziwaczności.

Bazując na pracach brazylijskiej artystki Solange Pessoa – która spędziła dziesięciolecia na zbieraniu ludzkich włosów do swoich imponujących instalacji – szydełkowane dzianiny i śliniaczki są tkane z doczepów włosów, a czółenka są wykonane z tego samego materiału.

Okrągłe wycięcia – które skręcają się i obracają wraz z ruchem – obejmują całą konstrukcję kolekcji. Pojedyncze okrągłe otwory na nogi w długich sukienkach pozwalają spódnicom dramatycznie opadać. Okrągłe panele boczne dzianinowych bluzek i spódnic utrzymują sylwetkę, a suknie wieczorowe zbudowane z okrągłej krynoliny, która owija się wokół ciała, tchną życie w ekscentryczną fizyczność kolekcji.

Ta kolekcja to także żywiołowe podejście Beckham do ubierania się i konstrukcji ucieleśnione w długiej czarnej sukience, stworzonej z długich pasków siatkowej tkaniny przekształconej w falbany lub perwersyjnej obecności skórzanych butów do pasa z wytłoczeniami skóry krokodyla i dopasowanej sylwetki.

Kolekcja eksploruje także proces twórczy ubrania. Surowa konstrukcja wewnętrzna, zauważalne metki i szwy warsztatu krawieckiego, ujawniają się w blezerach z mocnymi ramionami i odwróconymi klapami. Obszerne płaszcze nawiązują do wojskowej garderoby. Zdekonstruowane dżinsowe spódnice i spodnie pokryte żywicą nasycone są między innymi przesadnymi plisami.

Spiczasty czubek niebotycznych butów na platformie z glazurowanej, lakierowanej lub tłoczonej skóry krokodyla wskazuje na literę V, odzwierciedloną w pięcie, która tworzy tę samą literę. Kolekcja wprowadza także nową maxi wersję kultowej już torebki Victorii Beckham – Bucket. Tym razem z tłoczonej skóry krokodyla.