Dyrektor kreatywny Lacoste – Louise Trotter, wykorzystuje historię i rękodzieło w równym stopniu w swojej kolekcji damskiej i męskiej na sezon wiosna-lato 2021 roku. Stylizacje sfotografowane przez Quentina De Brieya na ulicach Paryża, celebrują uniwersalne pojęcie sportu poprzez ikonografię Lacoste z przeszłości i teraźniejszości.
Trotter dekonstruuje istotne symbole dziedzictwa Lacoste, bystrym okiem zapalonego projektanta i wizjonera. Rezultatem tego jest upcycling, który łączy materiał z elementy vintage i nowymi elementami. Zakładając swobodną sylwetkę związaną z grą w tenisa, golfa czy do walki bokserskiej, możemy mieć poczucie wygody i komfortu.
„Klasyki” Lacoste są często oversize lub przykrótkie. Nie zobaczymy tutaj długich plisowanych spódnic, a jej mini wersję. Natomiast rękawy parki są opuszczone i przydługie, nadaje to luźny i casualowy charakter stylizacjom. Słynna koszulka polo z krokodylem jest ekstremalnie ekstremalna: prążkowana czy w wersji z frędzlami.
Kwestionując wszechobecność logo Lacoste, Trotter zbiera swoje inspiracje z ostatnich dziesięcioleci, przekształcając swoją uniwersalną symbolikę za pomocą nowych nadruków. Od tych w kształcie krokodyla po hafty z nici, a także archiwalny motyw kuli ziemskiej i nadrukowany metodą sitodruku wzór „Chemise Lacoste”. Grafiki podkreślają każdy element kontrastem lub są monochromatyczne i ułożone w jedną warstwę.
Przełomowa jest natomiast współpraca z francuskim domem Lemarié – specjalistami od haftu i piór. Lacoste jest też pierwszą na świecie sportową marką, która zaprasza tych co kochają modę haute couture do swojej wizji mody. W wyniku współpracy z domem mody Lemarié, powstała kremowa bluza i duża biała koszulka polo typu piqué z wyhaftowaną geometryczną aplikacją krokodyla, która została zszyta z wieloma historycznymi żakardowymi metkami. Te wyjątkowe kreacje są bardzo limitowane. Ich produkcję ograniczono tylko do 200 sztuk. Są dostępne wyłącznie na lacoste.com.