fot. materiały prasowe

Fundacja Wisławy Szymborskiej x Medicine

„Możliwości”

Dzięki współpracy marki Medicine z Fundacją Wisławy Szymborskiej, twórczość noblistki ma możliwość dotrzeć do szerszego grona odbiorców, niż tylko czytelnicy poezji. To możliwość zaprezentowania nie tylko wierszy, ale też kolaży, które poetka tworzyła z wycinków gazet i magazynów.

Kolekcja „Możliwości” ma niewątpliwie walor edukacyjny. „Akademia Szwedzka przyznając w 1996 roku Literacką Nagrodę Nobla Wisławie Szymborskiej, zwróciła uwagę na charakterystyczny rys jej poezji: ironiczną precyzję. Podobną ironię oraz połączenie filozofii z poczuciem humoru można znaleźć na jej kolażach zwanych wyklejankami.

„Kolekcja Fundacji Wisławy Szymborskiej x Medicine skierowana jest przede wszystkim do miłośników Szymborskiej i jej ironii, ale wyobrażam sobie, że ktoś, kto nigdy nie czytał wierszy noblistki, a zachwyci się jakimś cytatem lub kolażem – sięgnie po jej książki. Bardzo bym sobie tego życzył!”

Michał Rusinek, Prezes Fundacji Wisławy Szymborskiej

Wiersz „Możliwości” stał się główną inspiracją do powstania video marki Medicine, w którym artyści – Andrzej Seweryn, Marek Napiórkowski, Dorota Miśkiewicz i Michał Rusinek – czytają fragmenty tego utworu.

Nazwa linii, będąca jednocześnie tytułem wiersza, nie jest przypadkowa. Umieszczając dziś tekstowe i graficzne cytaty Szymborskiej na ubraniach Medicine podkreślamy aktualność i uniwersalność treści tworzonych przez poetkę. Przecież cytat w nowym kontekście daje możliwości nowych interpretacji! 

Kolekcja „Możliwości” to coś więcej niż tylko ubrania. To przede wszystkim projekt, który obrazuje, jak literatura, sztuka plastyczna i moda mogą ze sobą korespondować i tworzyć zaskakujące efekty. Współpraca Fundacji Wisławy Szymborskiej i Medicine pokazuje, że istnieje wiele możliwości, aby wciąż poznawać dzieła Szymborskiej i czerpać z nich inspiracje. 

redaktor naczelny