fot. materiały prasowe

Fielmann Jesień-Zima 2021/2022

"Past & present"

Po upalnym, pełnym energii i ciepłych wieczorów lecie, nieco zwalniamy i przenosimy się do spokojniejszego jesienno-zimowego okresu. Niemiecka marka Fielmann, będąca synonimem designerskich okularów w przystępnych cenach postanowiła zabrać nas do świata minimalizmu i stworzyć kolekcję, bazującą na połączeniu nowoczesności, prostoty i stylów, które królowały w przeszłości. Inspirowane geometrycznymi kształtami oprawki przyjęły klasyczną, jednak nietuzinkową formę, a to wszystko dzięki ciekawym odcieniom i materiałom użytym w procesie ich tworzenia.

Białe i przezroczyste materiały są używane przez projektantów w wielu elementach garderoby: torebkach, butach, czy przezroczystych trenczach. Transparentne oprawy pojawiły się już w trendach tego lata i wiele wskazuje na to, że nigdzie się nie wybierają! W sezonie jesienno-zimowym nadal będą królować w magazynach i na ulicach. Nawet najprostsze formy w takim wykończeniu dodają lekkości, zwracają na siebie uwagę w pozytywny, ale zarazem subtelny sposób.

Tego roku paleta kolorów opiera się na pastelach, stonowanych i neutralnych odcieniach. Beż, blady róż czy błękit nieba to niezastąpione kolory, które dodadzą twarzy świeżości i odrobiny rozświetlenia. Będą one świetnym dopełnieniem jesiennej stylizacji – dzianinowych swetrów w podobnej kolorystyce, camelowych płaszczy, czy sportowych bluz. W tym sezonie wracamy również do czasów, które kojarzą się z szykiem. Miłośnicy vintage wybiorą modele, które będą odzwierciedleniem uroku minionych lat. Lata 20. to kwintesencja elegancji. Czasy te stały się inspiracją do stworzenia okrągłych okularów o nieco grubszej oprawie, będących współczesną odpowiedzią na retro klasykę. Kwadraty i kanciaste formy z lat 50. są hitem tego roku – od nadruków w kratę vichy po nowoczesne, geometryczne grafiki. Trend ten pojawił się także w branży optycznej. Oprawki o regularnych, prostokątnych kształtach tworzą elegancki, klasyczny look i nadają charakteru stylizacji.

Niezwykła kolekcja Past and Present to subtelny powrót do przeszłości, przeplatany współczesnym minimalizmem i precyzją. Inspirowana zarówno pięknymi wspomnieniami, ikonami stylu poprzednich dekad, jak i naszą codziennością oraz aktualnymi trendami.

Wyraziste oprawy przeciwsłoneczne (MI 035 SUN) o okrągłym kształcie i pastelowej barwie to hit tego roku. Transparentny acetat nadaje lekkości modelowi, a delikatny odcień sprawia, że twarz wygląda na promienną i radosną. U osób preferujących ciemniejsze odcienie świetnie sprawdzą się oprawy (OU 008 SUN) w kolorze butelkowej zieleni, wykonane z tego samego materiału. Klasyczny kształt w stylu cat eye oraz elegancki odcień sprawią, że będziesz czuć i prezentować się niezwykle wyjątkowo.

Miłośniczki cieńszych, metalowych opraw korekcyjnych powinny zwrócić uwagę na model o nieco zaokrąglonym, geometrycznym kształcie i oversizowym rozmiarze (BD 480). Kształt ten pasuje do niemal każdego rodzaju twarzy, jest uniwersalny, a zarazem wpisuje się w najnowsze trendy. Mężczyźni również znajdą coś dla siebie – niezwykle ciekawy model w cienkich oprawach (CY 016 FLEX) zainspirowany wieloma klasykami. W tej wersji soczewki są w bardziej prostokątnym kształcie, a tuż nad nimi znajduje się poziomy mostek, nadający modelowi ozdobnego charakteru. W kolekcji nie zabraknie również przeciwsłonecznych opraw o metalowym wykończeniu. Okulary pilotki ze szkłami w dwóch wersjach kolorystycznych będą idealnym dodatkiem dla Niego. Pasują zarówno do luźnych stylizacji jak i tych, bazujących na koszulach czy swetrach w sploty. Modnym dodatkiem dla mężczyzn będzie nowy, charakterystyczny model (BD 479 SUN) o sześciokątnym kształcie. Niezwykła, geometryczna forma to połączenie stylu retro ze współczesnością.

Jako lider na europejskim rynku optycznym marka Fielmann z optymizmem, ale również odpowiedzialnością patrzy w przyszłość. W planach ma zainwestowanie setek milionów euro na digitalizację, rozwój międzynarodowy oraz ulepszenie doświadczeń Klienta w sklepach. Do 2025 roku Fielmann pojawi się na trzech nowych rynkach oraz przewiduje sprzedaż 12 milionów par okularów. Marka będzie kontynuowała swój sukces i rozwój na arenie międzynarodowej, zawdzięczając go głownie swoim niezastąpionym pracownikom. Ponad 22 000 pracowników codziennie reprezentuje markę w najwyższym standardzie, oferując pomoc i zaangażowanie w każdym salonie optycznym Fielmann.

redaktor naczelny