AMI Jesień-Zima 2022/2023

Projektanta do stworzenia kolekcji na sezon jesień-zima 2022/2023, zainspirowała fascynująca kombinacja stylów i ludzi, których można spotkać na co dzień w metrze. Według projektanta to idealne miejsce do obserwowania, odczuwania społecznej i kulturowej różnorodności miasta, doświadczania ducha czasu i przede wszystkim – obserwowania rozwoju trendów. Alexandre lubi myśleć o metrze jak o balecie miejskim, w którym każdy, bez względu na wiek, pochodzenie i status społeczny, miesza się i współistnieje w ulotnych, przypadkowych spotkaniach. Właśnie tak wyobraża sobie kwintesencję paryskiego stylu życia.

Moim najgłębszym pragnieniem na jesień-zimę 2022/2023 było dotarcie do korzeni AMI, ożywienie i reinterpretacja ducha mody od naszych początków i ujęcie ich w miejskim stylu.

Alexandre Mattiussi, założyciel i dyrektor kreatywny AMI

Paryż pozostaje stałym źródłem inspiracji dla Alexandre Mattiussi i AMI. Koncepcja pokazu jesień-zima 2022/2023 koncentruje się wokół metra, wszechobecnego miejskiego odniesienia, przestrzeni publicznej, w której wszyscy mieszają się i mieszają, bez dyskryminacji. Jest to paralela kolekcji zakotwiczonej w paryskim wszechświecie, której istota tkwi głęboko w DNA i estetyce marki. Jest jak zwierciadło miejskiego stylu – kalejdoskop paryskich mieszkańców: odważnych, wielobarwnych, szykownych, zabawnych, gościnnych, a także różnorodnych.

W prawdziwym życiu metro przemieszcza się z jednej dzielnicy do drugiej. W modowym spektaklu, poprzez różne metaforyczne wymiary i podcienia jest jak podróż w czasie i przestrzeni. Odtwarzając tunele metra, AMI oddaje ducha swojego rodzinnego miasta. Zgodnie z zaleceniami rządu francuskiego i Fédération de la Haute Couture et de la Mode, AMI wdrożyło poszanowanie najsurowszych środków bezpieczeństwa związanych z COVID-19.

Pokaz odbył się w Palais Brongniart, dawnej siedzibie giełdy francuskie. Historycznym punkcie orientacyjnym w samym sercu Paryża. Po przybyciu na Place de la Bourse goście zostali wprowadzeni do miejsca przez długi tunel metra, wyłożony charakterystycznymi białymi płytkami, specjalnie odtworzonymi na tę okazję. Kolekcję prezentowano w holu głównym pałacu – gigantycznej przestrzeni otoczonej podwójnymi arkadami, pod zapierającym dech w piersiach sklepieniem, przypominającym wejścia do starych, neoklasycznych dworców.

Wchodząc do hali przez inny podobny, biały tunel metra, modelki weszły do ​​minimalistycznego szarego wnętrza. To monochromatyczne tło zapewniało głębokie poczucie przestrzeni, dodatkowo podkreślając koncentrację na kolekcji i podkreślając subtelność jej poszczególnych elementów.

Na wybiegu pojawił się celowo eklektyczny tłum ludzi z różnych środowisk i o różnym wzroście, w każdym wieku, o różnym pochodzeniu i płci. Był też element zaskoczenia, z nieoczekiwanym udziałem ikonicznych twarzy, takich jak Isabelle Adjani, Emily Ratajkowski, Laetitia Casta, Rebecca Dayan czy Ben Attal.

Luksusowa, dynamiczna i szykowna kolekcja na sezon jesień-zima 2022/2023 to wyrazista kolekcja, celebrująca kwintesencję AMI. Jej żywy realizm odbija się w śmiałych skojarzeniach. W swobodnej palecie kolorów, nadruków i motywów. Do tego w połączeniu bogatych faktur i ekscentrycznych tkanin, bujnego sztucznego futra i wzorzystego na skórze sztucznego lamparta i pytona. Ubrania mają wiele warstw, znajdziemy też dużo oversize’owych ubrań wierzchnich. Świadomie skupiając się na garderobie AMI, kolekcja obejmuje bogatą gamę fasonów, w tym modele unisex, wraz z dopasowanymi męskimi kształtami i bardziej delikatnymi, dopasowanymi do ciała kobiecymi.

Na wybiegu AMI zaprezentowało również swoją najnowszą torbę typu it-bag, uzupełniającą żywą, miejską atmosferę kolekcji. Ostre linie i ponadczasowa symetria tworzą współczesną wyrafinowanie. Elegancka stylistyka obejmuje miękką i marszczoną skórę, podwójny łańcuszek i zapięcie AMI de Cœur. Torebka „Le Voulez- Vous” dostępna jest w klasycznych tonacjach: czarnym, bordowym i białym.

Pokaz wprowadził również gamę toreb w mocnych kolorach, podkreślając energetycznego ducha garderoby – zarówno Le Déjà-Vu, jak i L’Accordéon zostały zinterpretowane na nowo w nowych materiałach i palecie kolorów.

Kolekcja obejmuje również współpracę z jubilerem Alanem Crocetti. Są to współczesne wyroby ze srebra wysokiej próby, których projekt nawiązuje do symboliki Ami de Cœur.