By Malene Birger: Duńska bohema

Już za tydzień rozpocznie się długo wyczekiwany kopenhaski tydzień mody. Wydarzenie co sezon przyciąga najbardziej wpływowych stylistów, influencerów, blogerów, redaktorów mody i trendsetterów. Stolica Dani stała się bowiem miejscem, w którym rodzą się trendy, które będą nam towarzyszyć przez następne lata. To miejsce inspiruje wielu i tuż obok tych z Nowego Jorku, Londynu, Mediolanu i Paryża wpisuję się jako najbardziej przełomowe wydarzenie dla branży mody. Dlatego, zbierając informacje i przygotowując się na Copenhagen Fashion Week bierzemy pod lupę markę By Malene Birger, która pokaże swoją kolekcję już 31 stycznia w własnej siedzibie domu mody.

Historia marki rozpoczęła się w Kopenhadze w 2003 roku, kiedy Malene Birger postanowiła tworzyć ubrania dla nowoczesnej kobiety, która kocha modę, ale ponad wszystko ceni styl. Marka szybko stała się kluczowym graczem na duńskiej scenie mody i wyrosła na jedną z wiodących skandynawskich marek.

Malene łączy współczesność z bohemą świadomie dostarczając ubrania, które mają służyć na lata. To eklektyczna wizja skandynawskiego minimalizmu, w której wyrafinowany styl spotyka się ze swobodą.

„Chcę, aby kobiety noszące nasze projekty czuły się komfortowo, świadomie i silnie. Wszystko to jest zawarte w naszym minimalistycznym podejściu do bohemy. Luksusowe, nienaganne, tkaniny, detale i spójność stylów tworzą naszą subtelną i bezkompromisową postawę”

Dyrektor Kreatywna Maja Dixdotter.

Filozofią brandu jest tworzenie ubrań, które kobiety kupują na całe życie i noszą zawsze. Wykorzystując świadome holistyczne podejście do skandynawskiej mody marka skrupulatnie selekcjonuje materiały, z których wykonuje kolekcje.

„Opracowaliśmy listę preferowanych materiałów, która klasyfikuje nasze włókna od lepszych do najlepszych, aż po te, które ostatecznie wycofamy, ponieważ nie spełniają naszych wewnętrznych potrzeb” – przekonują przedstawiciele marki w rozmowie z nami.

Marka współpracuje również z międzynarodową organizacją Women For Women, która wspiera w rozwijaniu umiejętności biznesowych i przywódczych kobiet. Efektem projektu są coroczne programy szkoleniowe, gdzie uczestniczki mają możliwość edukowania w zakresie przedsiębiorczości i kompetencji społecznych.

Kolekcje Malene możemy zobaczyć w dwóch oficjalnych butikach w Kopenhadze i Sztokholmie. Twórczy chaos butików opiera się na kontrastach, splata stare z nowym, surowe z dopracowanym, bohemę z nowoczesnością.