Bottega Veneta Jesień-Zima 2024/2025: Odrodzone w ogniu

fot. materiały prasowe

W spaloną, jałową scenerię wkracza Matthieu Blazy, dyrektor kreatywny Bottega Veneta, rozpoczynając swoją nową podróż – podróż odrodzenia. Jest to czas porzucenia tego, co minione, wraz z przyszłością, przekształconą, odkrytą na nowo i odzyskaną. Kolekcja ubrań i akcesoriów na sezon jesień-zima 2024/2025 jest stworzona dla ludzi, którzy wiedzą, dokąd zmierzają i co chcą osiągnąć.

Jednocześnie uczciwość zarówno w materiale, jak i w sylwetce, oznacza, że ubrania nie starają się być czymś, czym nie są. Garnitury stają się symbolem prostoty dzięki wykorzystaniu dżerseju – dzianiny z mocnymi ramionami podkreślają pragmatyzm, a koszule z bawełnianej kalamitki są symbolem autentyczności – miękka skóra zapewnia wygodę i ochronę.

Akcesoria niosą ze sobą poczucie dziedzictwa i esencji. Torebki odziedziczone po babci, kopertówka po mamie, oksfordy po tacie. Pochodzą one z czasów, kiedy przedmioty nie miały charakteru jednorazowego, a więzi z nimi były głębsze, wykraczające poza modę i przechodzące próbę czasu. Nowe modele torebek – Liberta, prosta Andiamo, Hop i Cabat – oddają tę ideę, dyskretnie wtapiając się w codzienność.

Dominującą paletę barw tworzą kolory nocy, wsparte przez odcienie ognia: głęboki czarny, spalony pomarańcz, burgund, krem, ciemny beż, matowa oliwka, popiół szary, czerwień i biel. Czasem przebijają je promienie dzienne. Błękit nieba i blada poświata słońca. Dzięki temu nawet w tej nowej, ponurej rzeczywistości, nadal istnieje światło i nadzieja.

Wszyscy oglądamy te same smutne wiadomości. Trudno być w tym momencie pełnym radości. Ale idea odrodzenia jest piękna. To są kwiaty, które zakwitają po tym, jak ziemia została spalona – dają one poczucie nadziei. Wracają silniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. W mojej kolekcji elegancja to odporność na zmiany.

Matthieu Blazy, dyrektor kreatywny Bottega Veneta

Węże, płomień i kwiaty to powracające leitmotywy, symbolizujące odporność i odrodzenie. W kolekcji pojawiają się abstrakcyjne wzory kwiatów na lejących się spódnicach o lamówce w formie chustki i prostych koszulach. Malowane wzory płomieni otaczają skórę oraz jej ruchy są abstrakcyjnie imitowane w falistych lookach jak rozpinany sweter męski. Wykorzystanie węża jako motywu i materiału przenika przez całą kolekcję. Od toreb, poprzez nową interpretację paska węża, po spiralne emaliowane kolczyki. Biżuteria nadaje została stworzona z takich materiałów jak ceramika, szkło, skóra, drewno, lazuryt i kamień dalmatyński.