Glenfiddich Grand Château: Spotkanie szkockiej tradycji z francuskim luksusem

Marka Glenfiddich, legendarna i wielokrotnie nagradzana whisky single malt, po raz kolejny zaskakuje swoją innowacyjnością. Nowy produkt z ekskluzywnej kolekcji Grand Series, limitowana edycja Grand Château, łączy w sobie nie tylko wyjątkowe smaki, ale i dwie kultury – szkocką i francuską. Wyjątkowy proces starzenia w beczkach po czerwonym winie Bordeaux nadaje jej unikalny, owocowy profil smakowy, który zachwyci najbardziej wymagających koneserów.

Whisky Grand Château dojrzewała przez 31 lat, co jest wynikiem imponującym nawet jak na standardy single malt. Początkowo spędziła 22 lata w beczkach z amerykańskiego dębu, by następnie przez kolejne 9 lat chłonąć aromaty beczek po Bordeaux. To połączenie nadaje jej głęboki, owocowy smak, w którym wyczuwalne są karmelizowane wiśnie i jabłka, przełamane subtelną nutą korzenną i dębu oraz kojącą wanilią. Dla konesera, to jak podróż przez Francję i Szkocję w jednym kieliszku – subtelne niuanse smakowe spotykają się tutaj z intensywnymi aromatami, co czyni z Grand Château dzieło sztuki w świecie alkoholi.

Estetyka Grand Château nie kończy się jednak na smakach. Glenfiddich, by w pełni oddać francuski duch tej edycji, zaangażował w projektowanie opakowania artystę André Saraivę, ikonę street artu, którego postać Mr. A stała się kultowym symbolem na całym świecie. Saraiva stworzył opakowanie wewnętrzne tej whisky, nawiązując do Toile de Jouy – klasycznej francuskiej tkaniny z XVIII wieku, która symbolizuje francuską elegancję i nostalgię. Limitowana edycja „The Artist’s Edition”, dostępna jedynie w 250 sztukach, posiada dodatkowy smaczek w postaci graffiti z postacią Mr. A przemierzającego ulice Paryża z beczką whisky – nie tylko dla miłośników alkoholi, ale także dla kolekcjonerów sztuki.

Glenfiddich, choć jest marką z ponad 130-letnią historią, nadal pozostaje wierna idei innowacji. Grand Château to whisky, która nie tylko łączy różne smaki, ale także zachęca do otwarcia się na nowe doświadczenia. To wyraz odwagi marki, która nie boi się wyjść poza schematy i łączyć whisky z dziedzinami sztuki i kultury, które na pierwszy rzut oka wydają się odległe od świata alkoholi.

Grand Château jest dostępna oficjalnie na polskim rynku od 10 października 2024 r. Jednak ze względu na limitowaną liczbę butelek, można spodziewać się, że ta edycja szybko znajdzie nowych właścicieli.