fot. materiały prasowe

Kim Kardashian i Nike w jednym projekcie: Sportowa moda na nowym poziomie

Świat sportowej mody czeka na nowego gracza – i to nie byle jakiego. Nike oraz SKIMS ogłosiły długoterminową współpracę, której efektem będzie powstanie NikeSKIMS. Celem? Rewolucja w branży fitness i activewear, przy jednoczesnym poszerzeniu granic inkluzywności oraz redefinicji sportowej estetyki. Pierwsza kolekcja ma zadebiutować wiosną tego roku w USA, a globalna ekspansja planowana jest na 2026 rok.

Nowa jakość w sporcie?

Nike, od lat dominujące w obszarze zaawansowanej technologii sportowej, oraz SKIMS – marka, która na nowo zdefiniowała bieliźnę i odzież lounge, łączą siły, by stworzyć kolekcję dedykowaną wszystkim aktywnym kobietom. Zapowiada się mariaż funkcjonalności i estetyki – sportowego know-how Nike oraz perfekcyjnego dopasowania i innowacyjnego podejścia do sylwetki od SKIMS.

Heidi O’Neill, prezes Nike ds. produktu i marki, podkreśla, że NikeSKIMS ma na celu „zaproszenie jeszcze większej liczby osób do świata sportu i ruchu poprzez produkty, które sprawiają, że kobiety czują się silne i seksowne.” Brzmi jak rewolucja – tylko czy faktycznie nią będzie?

SKIMS w nowej roli

Marka Kim Kardashian przeszła długą drogę od bieliźny modelującej do jednej z najważniejszych firm redefiniujących współczesne podejście do mody. SKIMS stało się synonimem inkluzywności, dopasowania i komfortu, oferując produkty, które odpowiadają na realne potrzeby kobiet.

„Nike i SKIMS łączy głębokie zaangażowanie w innowację, inkluzywność i przesuwanie granic, napędzane niezachwianą wiarą w siłę kobiet” – zaznacza Kim Kardashian, współzałożycielka i dyrektor kreatywna SKIMS. Współpraca z Nike otwiera dla jej marki zupełnie nowy segment rynku, dając możliwość wpłynięcia na standardy w branży sportowej, tak jak udało się to w przypadku bielizny.

Co znajdziemy w kolekcji NikeSKIMS?

Według zapowiedzi, linia NikeSKIMS będzie obejmować nie tylko odzież sportową, ale również obuwie i akcesoria, co sugeruje, że nie mamy do czynienia jedynie z okazjonalnym collabem, a pełnoprawną marką. Kluczowymi elementami kolekcji mają być dopasowanie do kobiecego ciała oraz połączenie funkcjonalności z modowym sznytem.

Jens Grede, CEO SKIMS, podkreśla, że współpraca ma na celu stworzenie nowego standardu w świecie fitness i activewear. „Partnerstwo z Nike, liderem w dziedzinie wydajności i innowacji, daje nam możliwość wprowadzenia przełomowych rozwiązań” – dodaje.

Czy sport i seksowność idą w parze?

Nike to marka utożsamiana z osiągnięciami sportowymi, rywalizacją i wydajnością, podczas gdy SKIMS buduje swoje imperium na idei komfortowego, ale jednocześnie seksownego dopasowania. Pytanie, czy te dwie filozofie nie będą się wzajemnie wykluczać. Sportowe marki od lat stawiają na funkcjonalność, podczas gdy SKIMS koncentruje się na eksponowaniu kobiecego ciała. Czy uda się połączyć oba podejścia w produktach, które będą jednocześnie technicznie zaawansowane i modowo atrakcyjne?

Czy NikeSKIMS to hit czy marketingowy trik?

Współprace wielkich marek w branży mody to nic nowego – wystarczy przypomnieć sobie sukces kolekcji adidas x Ivy Park czy Puma x Fenty. Jednak w przypadku NikeSKIMS mamy do czynienia z czymś więcej niż tylko limitowaną kolekcją. Stworzenie nowej marki sugeruje, że jest to długoterminowa strategia, która może wpłynąć na całą branżę.

Czy jednak NikeSKIMS rzeczywiście zrewolucjonizuje rynek? Wiele zależy od tego, jak w praktyce będą wyglądały i sprawdzały się te produkty. Jeśli projekt rzeczywiście połączy najwyższą jakość wykonania z estetyką SKIMS, może okazać się wielkim sukcesem. Jeśli jednak będzie to jedynie kolejna modowa kolaboracja, rynek może szybko stracić zainteresowanie.