fot. materiały prasowe

Mango x teta & teta

Pierwsza kolekcja dla kobiet po mastektomii

Mango wprowadza nową kolekcję biustonoszy, bielizny i strojów kąpielowych dla kobiet po mastektomii piersi. Inicjatywa jest odpowiedzią na wyzwanie postawione w zeszłym roku przed stowarzyszeniem teta & teta, polegające na przygotowaniu wersji Lola – pierwszego biustonosza z pojedynczą miseczką.

Celem marki jest zaspokojenie potrzeb kobiet, które przeszły mastektomię, a które zdecydowały się nie korzystać z implantu piersi lub poddać się operacji rekonstrukcji piersi. Kluczową cechą projektu było zapewnienie stworzenia niedrogiego produktu, biorąc pod uwagę obecnie wysoką cenę tego typu odzieży.

„Nasza społeczność, nasi klienci są dla nas priorytetem. Słuchanie ich, proponowanie rozwiązań i dostosowywanie się do ich potrzeb ”

Justi Ruano, dyrektor ds. projektowania Mango

Biustonosz Lola ma pojedynczą miseczkę. Zespół projektantów poszedł o krok dalej, uzupełniając ofertę o alternatywne formaty implantów piersi oraz zwiększając różnorodność produktów o stroje kąpielowe i bieliznę.

Na kolekcję składają się trzy staniki, dwa kostiumy kąpielowe i bikini. Wszechstronny projekt wszystkich tych ubrań, pozwala na dopasowanie ich zarówno do kobiet, które przeszły mastektomię, jak i do kobiet z implantem lub protezą piersi.

Projekty, które zostały wykonane w Hiszpanii, będą dostępne na całym świecie na oficjalnej stronie mango.com w szerokiej gamie rozmiarów, od S do XXXL.

teta & teta to organizacja non-profit zaangażowana w projekty społeczne promujące wolność kobiet poprzez kreatywność i aktywizm. Jednym z ich celów jest oddanie głosu kobietom, które przeszły mastektomię, poprzez normalizację takich ciał i dzielenie się wszystkim, czego nauczyliśmy się z ich świadectw.

Wszystkie zyski ze sprzedaży tej kolekcji zostaną przekazane temu stowarzyszeniu. Wcześniej Mango tworzyło kolekcje solidarnościowe, przekazując wszystkie zyski na badania nad rakiem.

redaktor naczelny