Gucci x Xbox

Rok po roku ciekawa natura Gucci odzwierciedlała wieczną witalność czasów, wyznaczając nowe, jednocześnie przechwytując i zmieniając estetykę. W stulecie istnienia dom mody ukazuje głębszy niż kiedykolwiek związek między swoim językiem, a DNA marki, które ukształtowały kulturę popularną, ucieleśniającą autoekspresję.

Z tej okazji Gucci połączył siły z inną marką, która jest liderem w swojej branży i również zdmuchuje swoje świeczki z urodzinowego tortu. Microsoft Xbox, który właśnie obchodzi swoje 20. urodziny, spotyka się z modą, aby świętować swoją obecność na rynku. Wszystko w ściśle limitowanej wersji.

Zgodnie z pomysłową i inkluzywną wizją dyrektora kreatywnego Gucci – Alessandro Michele, dom mody dostrzegł wiele konotacji z marką Xbox – firmą, której misją jest niesienie radości i połączenia z grami już ponad 3 miliardom graczy na świecie. Spotkanie technologii i tradycjjnych wartości Gucci to właśnie ten rodzaj współpracy, która symbolizuje DNA oni marek.

Wynikiem tej globalnej współpracy jest 100 ponumerowanych zestawów, z których każdy zawiera konsolę Xbox Series X z wygrawerowanym laserowo wzorem GG, dwa kontrolery bezprzewodowe Xbox w kolorze Carbon Black z paskiem WWW Gucci w kolorze czerwonym i niebieskim, uzupełnione twarde etui inspirowane archiwalnym bagażem Gucci. Do zestawu jest też dołączone pokryte jest słynnym beżowym płótnem Gucci Supreme. Wszystkio ze złotymi zaczepami i żółtym, skórzanym wykończeniem. Wokół niego biegnie czerwono-niebieski pasek, a na wieczku widnieje napis „XBOX” w charakterystycznym dla marki zielonym odcieniu, który jest znany graczom Xbox.

Ten sam kolor pokrywa efektywnie podzielone na przedziały wnętrze, w którym mieści się konsola i kontrolery. Na dole obudowy znajduje się napis”good game” w kolorze żółtym. Motto przywołuje szczęśliwy zbieg okoliczności, że GG jest nie tylko słynnym motywem w dekoracyjnym słownictwie Gucciego – wywodzącym się od imienia Guccio Gucci, założyciela Domu w 1921 roku we Florencji – ale także akronimem tej formuły, używanej sportowo podczas gier . Do rączki przymocowany jest skórzany brelok z żółtej skóry i przywieszka na bagaż, przedstawiające loga obu firm.

Zestaw będzie dostępny 17 listopada na gucci.com, a także w wybranych sklepach Gucci: nowojorskim Wooster, Rodeo Drive w Beverly Hills, Moliere Palacio de Hierro w Mexico City, Beijing SKP, Shibuya Parco w Tokio, a także w efemerycznych lokalizacjach Gucci Circolo w Londynie, Berlinie i Mediolanie.

Cały projekt mówi o dążeniu Gucci do poszukiwania nowych obszarów kulturowych do eksploracji, zawsze w celu zachęcenia do promowania charakteru i wyrażania siebie. Dla fanów gier, entuzjastów i pasjonatów ta ekskluzywna konsola i jej futerał są kolekcjonerskim, eklektycznym zestawem z ukłonami w przeszłość, teraźniejszość i przyszłość.